Követeléskezelés Követeléskezelés Követeléskezelés Követeléskezelés Követeléskezelés

A követeléskezelés elvei

A követeléskezelés folyamatában a Cofidis az adóssal és az adóstárssal, illetve, amennyiben a követelést a kezessel szemben is érvényesíti, úgy a kezessel (a továbbiakban az adós és a kezes együtt: „adós” vagy „ügyfél”) szemben az alábbi alapelvekre figyelemmel jár el (zálogkötelezett bevonására a Cofidis által értékesített termékek esetében nem kerül sor):

  • Együttműködő, jóhiszemű és tisztességes magatartás elve: a Cofidisa fizetési nehézség és fizetési késedelem kezelése során a jóhiszeműség és a tisztesség követelményének megfelelően végzi tevékenységét, az adóssal együttműködve jár el, kerüli a félrevezető kommunikációt és az agresszívnak értékelhető magatartási formákat.
  • Szakszerű és gondos magatartás elve: a Cofidis a követelés kezelése során szakszerű és gondos magatartást tanúsít. A Cofidis nevében eljáró személyek az adóssal való kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás során kellő körültekintéssel, az irányadó jogszabályok feladatkörük ellátásához szükséges, de minél szélesebb körű ismeretében és azoknak megfelelően járnak el, a pénzügyi teljesítés érdekében szükséges eszközök közül – a magánszféra védelmének tiszteletben tartása mellett – a körülmények gondos mérlegelésével választják ki, és alkalmazzák a leginkább célravezető kapcsolatfelvételi és megoldáskeresési formákat.
  • A szükséges információ szolgáltatásának elve: a Cofidis eljárása során kellő időben megad minden olyan információt az adós számára, amely az adós fizetési kötelezettsége teljesítéséhez, valamint a fizetési késedelem következményeinek megismeréséhez szükséges, és különös figyelmet fordít a Központi Hitelinformációs Rendszerre (a továbbiakban: KHR) vonatkozó, az ügyfélvédelemmel, illetve a jogorvoslattal kapcsolatos szabályok ismertetésére, továbbá jelzálogfedezettel rendelkező kölcsönszerződések esetében a Cofidis fedezetet érintő igényérvényesítési lehetőségeire. A Cofidis a megoldási javaslatokat közérthetően, objektíven, azok előnyeire, hátrányaira és költségeire is kitérve ismerteti az adóssal, valamint észszerű mérlegelési időt biztosít az adós számára a lehetséges megoldási javaslatok közötti döntés meghozatalára, továbbá az adós részéről felmerült kérdéseket teljeskörűen megválaszolja.
  • Fokozatosság elve: a Cofidis az igényérvényesítésre rendelkezésre álló eszközöket eljárása során az arányosságra törekedve, fokozatosan alkalmazza, melynek során együttesen mérlegelve figyelembe veszi a követelés összegét, annak fedezettségét és az adós együttműködő készségét, végül a rendelkezésre álló eszközök esetleges következményeit, ezáltal segítve elő az adós teljesítését, és a követelés jogi eljárás útján történő érvényesítésének és a fedezet értékesítésének a megelőzését. A fokozatosság elve alapján a Cofidis a jelzálog érvényesítését csak végső esetben alkalmazza. Amennyiben az adós a Cofidis-szel együttműködik, a Cofidis minden esetben törekszik arra, hogy a rendelkezésre álló eszközök közül azokat alkalmazza, amelyeknek következményei kevésbé hátrányosak az adós számára, továbbá elősegíti az adós teljesítését, mielőtt a követelés érvényesítése érdekében jogi eljárást indítana.