Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

Mivel kapcsolatban lenne kérdésed?
Megújuló hitel
Miben segít a Cofidis Megújuló Hitel?

A Megújuló Hitel egy ingyenesen rendelkezésre álló hitelkeret. Akár havonta is lehívható, így váratlan kiadás esetén plusz pénzként segíthet egyensúlyban tartani a családi kasszát. Nem kapcsolódik hozzá folyósítási, számlavezetési, vagy kényelmi díj. Ha nem használja, kamatot sem kell fizetnie érte. Többféle futamidő közül választhat, sőt a futamidő rugalmas, hiszen hitelkeretét bármikor ingyenesen előtörlesztheti.

MIK A HITELIGÉNYLÉS FELTÉTELEI?
  • 18. életév betöltése
  • állandó magyarországi lakcím, saját telefonos elérhetőség, és lehetőség szerint e-mail cím
  • munkaviszony
    • minimum 3 hónap alkalmazotti munkaviszony a jelenlegi munkahelyén
    • nyugdíjas státusz vagy véglegesített rokkantsági ellátás
    • egyéni vállalkozó esetén minimum 2 lezárt pénzügyi év és vállalkozói múlt
  • rendszeres, igazolható jövedelem
  • a hiteligénylő nem szerepelhet aktív adósként a negatív KHR listán
  • saját névre szóló, lakossági, forint alapú bankszámla

Hitelkockázati szempontból társigénylő bevonása is szükséges lehet!

MILYEN DOKUMENTUMOKRA VAN SZÜKSÉG A HITELIGÉNYLÉSHEZ?
  • érvényes személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél
  • lakcímkártya
  • jövedelemigazolás

    • alkalmazott esetén:
    • nyugdíjas esetén:
      • aktuális éves elszámoló lap
        VAGY
      • az igénylés időpontjához képest az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat
        VAGY
      • amennyiben készpénzben kapja nyugdíját, a jövedelem igazolására további dokumentumok benyújtása szükséges

    • rokkantsági nyugdíjellátás esetén:
      • aktuális éves elszámoló lap ÉS a NYUFIG (Nyugdíjfolyósító Igazgatóság) által kiállított határozat

    • egyéni vállalkozó esetén:
      • NAV által kiállított előző éves jövedelemigazolás

    • családi pótlék esetén:
      • MÁK (Magyar Államkincstár) által kiállított igazolás
        VAGY
      • utolsó havi családi pótlék átutalást tartalmazó bankszámlakivonat

    • egyéb jövedelem esetén:
      • Cafeteria (munkáltatói igazolás)
      • ingó, ingatlan bérbeadásából származó jövedelem (NAV által kiállított jövedelemigazolás)
Hogyan lehet törleszteni a Cofidis Megújuló Hitelt?

Minden hónapban küldünk számlaértesítőt, amelyen forintra pontosan követheti egyenlegét.

Havi törlesztőrészletét Ön befizetheti:

  • Átutalással a 16300000-03002235-90006400 számlaszámra, a közlemény rovatban a szerződésszám feltüntetésével
  • Csoportos beszedési megbízással, így elkerülheti a sorban állást és a határidők elfelejtését!
  • A havi számlaértesítővel küldött csekken, melynek díja 690 Ft
  • Személyesen a Cofidis Központi ügyfélszolgálatán (1134 Budapest, Váci út 23-27.), ebben az esetben a befizetés díja 690 Ft

Törlesztéssel kapcsolatos egyéb kérdésekkel kérjük, hívja Ügyfélszolgálatunkat az alábbi telefonszámon: 06-1-354-5000

Mit jelent a „rugalmas futamidő”?

Bármikor ingyenesen előtörlesztheti hitelkeretét. Részleges előtörlesztés esetén a havi törlesztőrészlete nem változik, a hátralévő futamidő arányosan csökken. A következő havi törlesztőrészletet Önnek ebben az esetben is meg kell fizetnie, egy hónapban egy törlesztőrészletnek mindig be kell érkeznie egészen a tartozás teljes kifizetéséig. Ha Ön az egész tartozását kifizeti, akkor a hitelkeret továbbra is ingyenesen a rendelkezésére áll.

Mit jelent a „rulírozás”?

Rendszeres befizetéseivel hitelkerete ismét feltöltődik. Ön a már visszafizetett hitelösszeget részben vagy egészben részletes hitelbírálat nélkül újból igényelheti. Ebben az esetben törlesztőrészlete nem változik, a visszafizetés hátralévő futamideje nő meg.

A lehetőség elérhető meglévő ügyfeleink részére az Ügyfélkapun keresztül, vagy az Ügyfélszolgálaton a 06-1-354-5000 telefonszámon.

Hogyan emelhetem meg a hitelkeretem?

Rendszeres befizetés esetén hitelkerete 3 havonta, alkalmanként maximum 550 000 Ft-tal növelhető, a maximális 1 500 000 Ft kölcsönösszegig, az elvárt jövedelmeknek megfelelően. Lehetősége van új futamidőt is választani.

Hitelkeret-bővítést telefonon kérhet a 06-1-354-5000 telefonszámon.

Forint alapú a hitel?

A Cofidis kizárólag forint alapú kölcsönöket nyújt, így árfolyamkockázat nem merül fel.

Változik a törlesztőrészlet?

A Cofidis Megújuló Hitel kamata a hat hónapos BUBOR-hoz mint referenciakamathoz kötött, és 6 hónapos kamatperiódusokra rögzített. A kamatperiódusok január 1. napjától június 30., illetve július 1. napjától december 31. napjáig tartanak. A referencia-kamatláb módosulása a havi minimum fizetendő törlesztőrészlet összegét befolyásolja (a referenciakamat változásától függően növeli vagy csökkenti annak összegét), az elméleti futamidő változatlanul hagyása mellett.

Fapados kölcsön
Mi az a fapados kölcsön?

A Fapados Kölcsön egy interneten intézhető szabad felhasználású kölcsön, alacsony THM-mel. Egy olyan egyedülálló konstrukció, amely azok számára a legkedvezőbb, akiknek csak a kölcsönre van szükségük, mindenféle extra szolgáltatás igénybevétele nélkül. Nálunk csak azok fizetnek a plusz szolgáltatásokért, akik azokra valóban igényt tartanak. Így lesz szuperalacsony a THM. Nem véletlen a névválasztás sem, hiszen Fapados Kölcsönünk a fapados légitársaságokhoz hasonló elven működik.

MIK A HITELIGÉNYLÉS FELTÉTELEI?
  • 18. életév betöltése
  • állandó magyarországi lakcím, saját telefonos elérhetőség és e-mail cím
  • munkaviszony
    • minimum 3 hónap alkalmazotti munkaviszony a jelenlegi munkahelyén
    • nyugdíjas státusz vagy véglegesített rokkantsági ellátás
  • rendszeres, igazolható jövedelem
  • a hiteligénylő nem szerepelhet aktív adósként a negatív KHR listán
  • saját névre szóló, lakossági, forint alapú bankszámla

Hitelkockázati szempontból társigénylő bevonása is szükséges lehet!

MILYEN DOKUMENTUMOKRA VAN SZÜKSÉG A HITELIGÉNYLÉSHEZ?
  • érvényes személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél
  • lakcímkártya
  • jövedelemigazolás

    • alkalmazott esetén:
    • nyugdíjas esetén:
      • aktuális éves elszámoló lap ÉS az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat
        VAGY
      • 30 napnál nem régebbi keltezésű folyósító (NYUFIG) által kiállított igazolás ÉS az igénylés időpontjához képest az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat
        VAGY
      • határozat a nyugdíj megállapításról ÉS az igénylés időpontjához képest az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat

    • rokkantsági nyugdíjellátás esetén:
      • aktuális éves elszámoló lap ÉS a NYUFIG (Nyugdíjfolyósító Igazgatóság) által kiállított határozat ÉS az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat

    • családi pótlék esetén:
      • MÁK (Magyar Államkincstár) által kiállított igazolás
        VAGY
      • utolsó havi családi pótlék átutalást tartalmazó bankszámlakivonat

    • egyéb jövedelem esetén:
      • Cafeteria (munkáltatói igazolás)
        VAGY
      • ingó, ingatlan bérbeadásából származó jövedelem (NAV által kiállított jövedelemigazolás)
Őstermelőként is igényelhetek szabad felhasználású fapados kölcsönt?

Igen! Ebben az esetben az őstermelő a jövedelmét NAV jövedelemigazolással igazolhatja. Fontos tudni, hogy a Fapados Kölcsön szabad felhasználású személyi hitel és nem vállalkozói hitel.

Hogyan lehet törleszteni a fapados kölcsönt?

A Cofidis Fapados Kölcsönt többféleképpen törlesztheti. Fizetheti átutalásos havi törlesztéssel, melynek az a módja, hogy Ön megbízást ad a bankjának állandó rendszeres átutalásra (számla szám: 16300000-03002235-90006400), vagy adhat felhatalmazást csoportos beszedési megbízás teljesítésére. A Cofidis Fapados Kölcsön törlesztőrészleteit csekken vagy készpénzben is befizetheti az OTP bankfiókokban (11705008-29910434). Ekkor a számlaértesítőhöz kapcsolva küldünk egy, a törlesztéshez szükséges csekket. A csekkes és készpénzes fizetés sajátosságai miatt ekkor a havi törlesztőrészlet 1390 forinttal magasabb a többi (kényelmesebb) fizetési módhoz képest.

Forint alapú a kölcsön?

A Cofidis kizárólag forint alapú fogyasztói kölcsönöket nyújt, így árfolyamkockázat nem merül fel.

Változik a törlesztő részlet?

A Hitelkamat a 2019. március hó 1. napjától igényelt Cofidis Fapados Kölcsön hitelszerződések esetében fix, így a törlesztőrészlet sem változik. Az ezt megelőzően kötött Fapados Kölcsönök kamata a tizenkét hónapos BUBOR-hoz mint referenciakamathoz kötött, és 12 hónapos kamatperiódusokra rögzítésre kerül. A kamatperiódusok január 1. napjától december 31. napjáig tartanak. A referencia kamatláb módosulása miatti kamatláb módosítást a Cofidis a módosítás hatályba lépését megelőzően a honlapján hirdetményben teszi közzé. A referencia-kamatláb módosulása a havi törlesztőrészlet összegét befolyásolja (a referenciakamat változásától függően növeli vagy csökkenti annak összegét), a futamidő változatlanul hagyása mellett.

A Cofidis továbbá a H2F elnevezésű, a Magyar Nemzeti Bank honlapján közzétett kamatfelár-változtatási mutatót alkalmazza. A mutató alkalmazása esetén olyan bankrendszert érintő, bankoktól független működési költséget (új fiskális teher) lehet figyelembe venni, amely 2014. december 31-t követően jelentkezik vagy emelkedik meg. A kamatfelár-változtatásra a kölcsönszerződés megkötésének ügyleti évét követő január 1-ét követő harmadik és hatodik január 1-én kerül sor, a harmadik és hatodik január 1-ét megelőző április 1-i mutató alapján.

Minősített fogyasztóbarát személyi hitel
Mi az a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel?

A Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitelek (MFSZ) olyan, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által minősített, szabad felhasználású, vagy hitelkiváltási célú, vagy e két célt ötvöző személyi hiteltermékek, amelyek kamata a futamidő végéig rögzített (fix kamatozású), kamatfeláruk és díjaik pedig megfelelnek az MNB által a hitelezők felé támasztott árazási maximumoknak és a fogyasztóbarát határidőket magába foglaló elvárásoknak.

MIK A HITELIGÉNYLÉS FELTÉTELEI?
  • 18. életév betöltése
  • állandó magyarországi lakcím, saját telefonos elérhetőség és e-mail cím
  • munkaviszony
    • minimum 3 hónap alkalmazotti munkaviszony a jelenlegi munkahelyén
    • nyugdíjas státusz vagy véglegesített rokkantsági ellátás
  • rendszeres, igazolható jövedelem
  • a hiteligénylő nem szerepelhet aktív adósként a negatív KHR listán
  • saját névre szóló, lakossági, forint alapú bankszámla

Hitelkockázati szempontból társigénylő bevonása is szükséges lehet!

MILYEN DOKUMENTUMOKRA VAN SZÜKSÉG A HITELIGÉNYLÉSHEZ?
  • érvényes személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél
  • lakcímkártya
  • jövedelemigazolás

    • alkalmazott esetén:
    • nyugdíjas esetén:
      • aktuális éves elszámoló lap ÉS az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat
        VAGY
      • 30 napnál nem régebbi keltezésű folyósító (NYUFIG) által kiállított igazolás ÉS az igénylés időpontjához képest az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat
        VAGY
      • határozat a nyugdíj megállapításról ÉS az igénylés időpontjához képest az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat

    • rokkantsági nyugdíjellátás esetén:
      • aktuális éves elszámoló lap ÉS a NYUFIG (Nyugdíjfolyósító Igazgatóság) által kiállított határozat ÉS az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat

    • családi pótlék esetén:
      • MÁK (Magyar Államkincstár) által kiállított igazolás
        VAGY
      • utolsó havi családi pótlék átutalást tartalmazó bankszámlakivonat

    • egyéb jövedelem esetén:
      • Cafeteria (munkáltatói igazolás)
      • ingó, ingatlan bérbeadásából származó jövedelem (NAV által kiállított jövedelemigazolás)
Mikor kell először törlesztőrészletet fizetnem?

Az első törlesztőrészlet szerződés létrejöttét követő hónapban esedékes.

Mikor van a havi törlesztőrészlet fizetési határideje?

A törlesztő részlet minden hónap 12. napján, amennyiben ez hétvégére, munkaszüneti napra vagy bankszünnapra esik, akkor az ezt megelőző munkanapon esedékes.

Hogyan fizethetem a törlesztőrészleteket?

A legkényelmesebb fizetési mód a csoportos beszedési megbízás:

Kérjen felhatalmazást csoportos beszedési megbízással történő díjfizetéshez számlavezető bankjától telefonon vagy netbankon keresztül!

A megbízáshoz a következő adatokat kell megadni:

  • Kedvezményezett neve: Cofidis Magyarországi Fióktelepe
  • Kedvezményezett azonosítója: A22196796T242
  • A közlemény rovatba kérjük, rögzítse a szerződésszámát (B jelű dokumentum jobb felső sarkában található).

Teljesíthet állandó átutalási megbízással is:

Az átutaláshoz az alábbi adatokra van szüksége:

  • Cofidis Magyarországi Fióktelepének számlaszáma: 16300000-03002235-90006400
  • A Közlemény rovatban kérjük, rögzítse a szerződésszámát (B jelű dokumentum jobb felső sarkában található)

Teljesíthet csekkes és készpénzes befizetéssel is:

A postai készpénzátutalással teljesített (csekkes) befizetései és készpénzben történő teljesítés után társaságunk 690,- Ft szolgáltatási díjat számít fel.

Változhat a törlesztőrészletem a futamidő alatt?

A kamatszint a teljes futamidő alatt fix.

Hogyan kapok értesítést a hitelbírálat eredményéről?

A Hitelkérelem elfogadása esetén, illetve annak aláírását követően írásban, illetve rövid szöveges üzenetben (SMS) kap értesítést a döntésről.

Van lehetőségem előtörleszteni?

Bármikor jogosult a kölcsön határidő előtti teljes vagy részbeni visszafizetésére. Teljes előtörlesztés esetén a teljes tartozás összegének kiegyenlítésével megszüntetheti a Kölcsönszerződést. Lehetősége van részbeni előtörlesztésre is a törlesztő részlet és/vagy a futamidő módosításával.

Ennek díja:

  • évente egy alkalommal 200.000, -Ft-ig díjmentes
  • ha futamidőből több, mint 12 hónap van hátra: az előtörlesztett összeg 0,5%-a
  • ha futamidőből kevesebb, mint 12 hónap van hátra: előtörlesztett összeg 0%-a
Milyen gyakran kapok számlaértesítőt?

Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel esetében évente egy alkalommal.

Meddig tart az akció?

A kedvezményes hitelkamat 2024. április 1-től visszavonásig tart.

Adósságrendező hitel
MIK A HITELIGÉNYLÉS FELTÉTELEI?
  • 18. életév betöltése
  • állandó magyarországi lakcím, saját telefonos elérhetőség, és lehetőség szerint e-mail cím
  • munkaviszony
    • minimum 3 hónap alkalmazotti munkaviszony a jelenlegi munkahelyén
    • nyugdíjas státusz vagy véglegesített rokkantsági ellátás
  • rendszeres, igazolható jövedelem
  • a hiteligénylő nem szerepelhet aktív adósként a negatív KHR listán
  • saját névre szóló, lakossági, forint alapú bankszámla

Hitelkockázati szempontból társigénylő bevonása is szükséges lehet!

MILYEN DOKUMENTUMOKRA VAN SZÜKSÉG A HITELIGÉNYLÉSHEZ?
  • érvényes személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél
  • lakcímkártya
  • jövedelemigazolás

    • alkalmazott esetén:
    • nyugdíjas esetén:
      • aktuális éves elszámoló lap ÉS az igénylés időpontjához képest az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat
        VAGY
      • amennyiben készpénzben kapja nyugdíját, a jövedelem igazolására további dokumentumok benyújtása szükséges

    • rokkantsági nyugdíjellátás esetén:
      • aktuális éves elszámoló lap ÉS a NYUFIG (Nyugdíjfolyósító Igazgatóság) által kiállított határozat

    • családi pótlék esetén:
      • MÁK (Magyar Államkincstár) által kiállított igazolás
        VAGY
      • utolsó havi utolsó havi családi pótlék átutalást tartalmazó bankszámlakivonat

    • egyéb jövedelem esetén:
      • Cafeteria (munkáltatói igazolás)
      • ingó, ingatlan bérbeadásából származó jövedelem (NAV által kiállított jövedelemigazolás)

  • igazolás a fennálló hiteltartozás(ok)ról

    • hitelkártya és bevásárló kártya esetén:
      • utolsó lezárt havi számlakivonat
        VAGY
      • hitelkártya szerződés
        VAGY
      • teljes tartozás igazolás

    • folyószámlahitel esetén:
      • utolsó havi lezárt számlakivonat
        VAGY
      • teljes tartozás igazolás
        VAGY
      • felmondó nyilatkozat

    • személyi kölcsön / áruhitel esetén:
      • hitelszerződés
        VAGY
      • teljes tartozás igazolás
        VAGY
      • elfogadó levél
        VAGY
      • folyósítás értesítő

    • diákhitel esetén:
      • egyenleg értesítő

    • gépjárműhitel esetén:
      • kölcsönszerződés
        VAGY
      • teljes tartozás igazolás
        VAGY
      • lezárási ajánlat

A hitelkiváltáshoz olyan dokumentumokra van szükség, amelyeken egyértelműen szerepel a kiváltandó kölcsönök szerződésszáma/azonosítószáma és a hitel számlaszáma, melyre pozitív végleges bírálat esetén történik az utalás.

Forint alapú a kölcsön?

A Cofidis kizárólag forint alapú fogyasztási kölcsönöket nyújt.

Változhat a törlesztőrészletem a futamidő alatt?

A 2018. október hó 1. napjától megkötött Cofidis Adósságrendező Hitel szerződések esetében a kamatszint a szerződéskötés időpontjában rögzített szinten marad a teljes futamidő alatt.

Milyen igazolást kell benyújtanom a kiváltandó hitelekről?

A hitelbírálathoz minden esetben szükséges olyan dokumentum, amely tartalmazza legalább

  • az Ön, mint a kiváltandó hitel adósa nevét,
  • a kiváltandó hitel szerződésszámát vagy hitelazonosítóját,
  • a felvett összeget, valamint
  • lehetőség szerint számlaszámot, amelyre a hitelkiváltás indítható.

A hiteltípusok és a folyósító hitelintézetek különbségeire tekintettel munkatársaink a folyamat során egyedi, a konkrét esetre vonatkozóan személyre szabott tájékoztatást fognak nyújtani az Ön részére az elfogadható dokumentumtípusokról.

Felhívjuk a figyelmét, hogy a hitelbírálat során a minimálisan szükséges dokumentumokon túl további igazolások bekérése is szükségessé válhat.

A kiváltandó hitel összegéről milyen információ szükséges?

A Cofidis a hitelkiváltás összegének meghatározásakor elsődlegesen – az Ön hozzájárulása alapján – a fennálló hitel(ek)re vonatkozóan a Központi Hitelinformációs Rendszerben (KHR) nyilvántartott adatokat veszi alapul.

Egyes esetekben – így például ha a kiváltandó hitel fizetési moratóriummal volt érintett – a hitelkiváltáshoz szükséges összeg a KHR-ből elérhető adathoz képest eltérő lehet. Kérjük ezért, hogy a tartozás mértékét a hitelkiváltás igénylése előtt mindenképp ellenőrizze és munkatársainkat tájékoztassa minden olyan körülményről, amely erre kihatással lehet.

A kiváltandó hitel fizetési moratóriummal volt érintett, lehetséges a kiváltása?

Igen, kérjük azonban, hogy ha – bármilyen időtartamban – a kiváltandó hitelével Ön élt a fizetési moratóriummal, ezt a hiteligénylés során munkatársaink részére feltétlenül jelezze, ez ugyanis a hitelkiváltáshoz szükséges összeget befolyásolja. A további teendőkről, igazoló dokumentumokról munkatársunk tájékoztatni fogja.

A hitelkiváltás a végtörlesztési díjat is fedezi? Van a hitelkiváltással kapcsolatban a bankomnál teendőm?

A Cofidis kiváltandó hitelek esetén (ha személyi kölcsönről, amortizációs hitelről van szó) a fennálló tőketartozást 1%-kal növelten számítja be, a felmerülő végtörlesztési díj miatt.

Kérjük, a kiváltandó hitel megszüntetésének feltételeiről, valamint az alkalmazandó díjakról, költségekről előzetesen tájékozódjon a fennálló hitelt nyújtó intézmény szerződési feltételeiből, hogy az esetlegesen a fenti 1%-os mértéken túlmenően felmerülő kapcsolódó díjak rendezése és a hitel lezárásának megtörténte is biztosított legyen.

Hitelkeretem van, kiváltható?

Igen. Kérjük azonban, hogy legyen figyelemmel arra, hogy rulírozó hitel esetén a kiváltandó tartozás összege csak abban az esetben érvényes, ha Ön a szóban forgó hitelkeretét a Cofidisnél történő hiteligénylés megtétele és a hitelkérelmének végleges elbírálása között már nem használja a továbbiakban, azaz újabb tartozást nem keletkeztet.

A kiváltott hiteleken felül van lehetőség magasabb összeg igénylésére?

A kiváltandó hitel(ek) megszüntetéséhez szükséges összegen felül igényelhető szabadon felhasználható kölcsönrész.

Mi történik, ha az előzetesen megjelölt kiváltandó összeg alacsonyabb, mint az igazolásokon feltüntetett?

Ha a kiváltandó hitel(ek) összege meghaladja a kiváltandó hitel(ek) eredetileg megjelölt összegét, és Ön kért a kiváltandó hitel(ek) megszüntetéséhez szükséges összegen felül szabad felhasználású kölcsönrészt, a Cofidis a többletösszeggel csökkenti a szabad felhasználású kölcsönrészt, és a pénzügyi intézmény részére átutalja a többletösszeget.

Ha Ön nem igényelt szabad felhasználású kölcsönrészt, vagy annak összege nem elegendő a fennálló hitel(ek) teljes előtörlesztéséhez és lezárásához, akkor a különbözetet Önnek kell rendeznie. Ha ezt Ön az eltérés mértékére tekintettel nem tudja vállalni, kérjük, haladéktalanul keresse munkatársainkat a lenti elérhetőségeinken, hogy mielőbb közösen megoldást kereshessünk a probléma megoldására (akár a hitelösszeg megnövelése, akár új hitelszerződés megkötése útján)!

Hogyan kapok értesítést a hitelbírálat eredményéről?

Írásban, illetve rövid szöveges üzenetküldés (SMS) útján értesítjük.

A kiváltott szerződéseket le kell zárni?

Az Adósságrendező hitel keretein belül kiváltott hitel- és kölcsönszerződése(i)t Ön köteles megszüntetni, és ezen szerződések megszűnését igazolnia kell felénk. A hitel megszüntetésének feltételeivel kapcsolatban (hogyan szükséges az előtörlesztési-, illetve megszüntetési szándékot jeleznie) kérjük, forduljon a kiváltandó hitelt nyújtó hitelintézethez!

Mennyi idő áll rendelkezésre az igazolások benyújtására?

A hitelkiváltásra szolgáló kölcsönrész folyósítása napjától számított 90 napon belül kell a kiváltott hitelt nyújtó hitelintézetek által kibocsátott igazolásokat benyújtania.

Az igazolás benyújtási kötelezettségét kiválthatja azzal is, ha felhatalmazást ad arra, hogy a Cofidis ellenőrizze a kiváltott hitel- és kölcsönszerződése(i) megszűnését a Központi Hitelinformációs Rendszeren keresztül.

Mi történik, ha a kiváltott kölcsönszerződések megszűnését igazoló nyilatkozatot nem nyújtom be?

Ha a kiváltott hitel- és kölcsönszerződése(i) megszűnését igazoló nyilatkozat benyújtását elmulasztja, úgy a Cofidis díjat jogosult felszámítani.

További részletek a díj mértékéről az Adósságrendező hitel ÁSZF-ben találhatóak.

Mikor kell először törlesztőrészletet fizetnem?

Az első törlesztőrészlet a Hitelszerződés létrejöttét követő hónapban esedékes.

További részletek a fizetési feltételekről az Adósságrendező hitel ÁSZF-ben találhatóak.

Mikor van a havi törlesztőrészlet fizetési határideje?

Adósságrendező hitel esetén a törlesztő részlet minden hónap 12. napján esedékes.

Fontos tudni!

  • Ha átutalással, belföldi postautalvánnyal, készpénzbefizetéssel vagy csekken fizet, érdemes 1-2 nappal a határidő előtt gondoskodni a befizetésről.
  • Csoportos beszedési megbízás esetén, amennyiben a határidő munkaszüneti nap, hétvége, vagy bankszünnap, akkor az azt megelőző munkanap az esedékesség. A sikeres törlesztés érdekében gondoskodjon róla, hogy a törlesztőrészletnek megfelelő összeg határidőre rendelkezésre álljon a bankszámláján.
Hogyan fizethetem a törlesztőrészleteket?
  • A legkényelmesebb fizetési mód a csoportos beszedési megbízás!
    • Adjon felhatalmazást számlavezető bankjának telefonon vagy netbankon keresztül!
      Fontos tudni!
      A csoportos beszedési megbízás engedélyezési ideje bankonként eltérő, akár 30 nap is lehet, ezért az első befizetést átutalással javasoljuk megtenni.
    • A megbízáshoz a következő adatokat kell megadni:
      Kedvezményezett neve: Cofidis Magyarországi Fióktelepe
      Kedvezményezett azonosítója: A22196796T242
      A közlemény rovatba kérjük, rögzítse a szerződésszámát.
      A szerződésszámot megtalálja szerződésének (B jelű dokumentum) jobb felső sarkában.
  • Teljesíthet állandó átutalási megbízással is:
    • Könnyen elintézheti a számlavezető bankjánál online vagy telefonon.
      Tipp: a kényelmes ügyintézés érdekében állítson be állandó átutalást.
    • Az átutaláshoz az alábbi adatokra van szüksége:
      Cofidis Magyarországi Fióktelepének számlaszáma: 16300000-03002235-90006400
      A közlemény rovatba kérjük, rögzítse a szerződésszámát.
      A szerződésszámot megtalálja szerződésének (B jelű dokumentum) jobb felső sarkában.
  • Teljesíthet csekkes és készpénzes befizetéssel is:
    • A csekkeket 6 havonta küldjük meg az Ön levelezési vagy lakcímére.
    • A Cofidis ügyfélszolgálatán vagy valamely pénzforgalmi szolgáltatónál történő készpénzbefizetés útján.

A csekkes befizetései után 690,- Ft, készpénzben történő teljesítés után társaságunk 1.390,- Ft szolgáltatási díjat számít fel befizetésenként, amely díj a csekk befizetésével, illetve a készpénzbefizetéssel egyidejűleg esedékes.

Ezen díj elkerülése érdekében válassza a csoportos beszedési megbízást!

Milyen, a havi törlesztéssel kapcsolatos teendőim vannak szerződéskötés után?
  • Csoportos beszedési megbízás esetén: állítsa be a saját bankján keresztül a csoportos beszedési megbízás befogadását és minden hónapban biztosítsa, hogy a havi törlesztőrészletnek megfelelő összeg rendelkezésre álljon a számláján.

Fontos tudni!

A csoportos beszedési megbízás engedélyezési ideje bankonként eltérő, akár 30 nap is lehet, ezért az első befizetést átutalással javasoljuk megtenni.

  • Átutalásos fizetési mód esetén: ebben az esetben az átutalást minden esetben Önnek kell kezdeményeznie.
  • Csekkes fizetési mód esetén: a Cofidis megküldi a csekkeket az Ön levelezési vagy lakcímére.
Nem kaptam meg a szerződést, hogyan juthatok hozzá?

Kérjük, jelezze ezt a telefonos ügyfélszolgálatunkon (06-1-354-5000), vagy írjon az infohu@cofidis.hu címre.

Nem kaptam csekket, kihez fordulhatok?

Igényét kérjük, jelezze telefonos ügyfélszolgálatunkon (06-1-354-5000), vagy írjon az infohu@cofidis.hu címre.

Eddig csekken fizettem, de utalni szeretnék, mi a teendőm?

Bármikor van lehetőség fizetési mód változtatására, ezt nem kell külön bejelentenie.

Átutalását az alábbi számlaszámra várjuk:

Cofidis Magyarországi Fióktelepének számlaszáma: 16300000-03002235-90006400

A közlemény rovatba kérjük, rögzítse a szerződésszámát.

A szerződésszámot megtalálja szerződésének (B jelű dokumentum) jobb felső sarkában.

Van lehetőségem előtörleszteni?

Igen, bármikor van lehetősége határidő előtt a kölcsön teljes vagy részbeni visszafizetésére.

Az előtörlesztés díja az alábbiak szerint alakul:

  • évente egy alkalommal 200.000, -Ft-ig díjmentes
  • ha futamidőből több, mint 12 hónap van hátra: az előtörlesztett összeg 1%-a
  • ha futamidőből kevesebb, mint 12 hónap van hátra: az előtörlesztett összeg 0,5%-a

Amennyiben Ön előre jelzi a fizetési szándékát, többletbefizetésével kapcsolatban az alábbi lehetőségek közül választhat:

  • előtörlesztést teljesít, csökkenti a törlesztőrészletét (hátralévő futamidő változatlan marad)
  • előtörlesztést teljesít, csökkenti a hátralévő futamidőt (törlesztőrészlet változatlan marad)
  • előre fizetést teljesíthet, ez esetben a befizetett törlesztőrészletek alapján a következő hónapokban nem kell befizetést teljesítenie – maximum 5 törlesztőrészletet fizethet be előre!

Amennyiben nem jelzi előre, mi a szándéka a többletbefizetéssel, akkor azt a Cofidis automatikusan előtörlesztésként számolja el, a hátralévő futamidő változatlanul hagyásával és a törlesztő részlet összegének megfelelő csökkentésével, amin Ön utólag már nem jogosult változtatni.

Igényelhetek biztosítást a már meglévő hitelemhez?

Igen, már meglévő hiteléhez is tud igényelni hitelfedezeti biztosítást.

A Hitelfedezeti Biztosítással keresőképtelenség, munkanélküliség, munkaképesség-csökkenés vagy haláleset esetén sem kell aggódnia a törlesztés miatt. A biztosító átvállalja az időszaki vagy teljes törlesztést, így elkerülheti a fizetésképtelenség okozta kellemetlenségeket.

Három féle csomagból választhat.

A Hitelfedezeti Biztosítást telefonon vagy írásban a kapcsolatok menüpont alatt található elérhetőségek egyikén igényelheti.

A biztosítási csatlakozási feltételekről, illetve a csomagokról bővebb információ:

https://www.cofidis.hu/hitelbiztositas#adossagrendezo-hitelkivaltas

Hol tudok érdeklődni, hogy mennyi az aktuális tartozásom?

Telefonon a 06-1-354-5000-es telefonszámon a 4-es menüpontban,

Cofidis Ügyfélkapun keresztül vagy

emailben (infohu@cofidis.hu) tud tájékoztatást kérni.

Milyen gyakran kapok számlaértesítőt?

Évente egy alkalommal küldünk Önnek számlaértesítőt. Az éves számlaértesítőt a Cofidis Ügyfélkapu felületén az Értesítéseim menüpontban is megtekintheti.

Adósságrendező hitel aktuális feltételei

Az Adósságrendező hitel igénylésének feltételeit és részletes kondícióit a https://www.cofidis.hu/adossagrendezo-hitel oldalon találja.

Kapcsolatok

Az alábbi linken minden aktuális elérhetőségünket és nyitvatartásunkat megtalálja: kapcsolatok

Áruhitel / Klasszikus Áruhitel
MIK A HITELIGÉNYLÉS FELTÉTELEI?
  • 18. életév betöltése
  • állandó magyarországi lakcím, saját telefonos elérhetőség, és lehetőség szerint e-mail cím
  • munkaviszony
    • minimum 3 hónap alkalmazotti munkaviszony a jelenlegi munkahelyén
    • nyugdíjas státusz vagy véglegesített rokkantsági ellátás
    • egyéni vállalkozó esetén minimum 2 lezárt pénzügyi év és vállalkozói múlt
  • rendszeres, igazolható jövedelem
  • a hiteligénylő nem szerepelhet aktív adósként a negatív KHR listán

Hitelkockázati szempontból társigénylő bevonása is szükséges lehet!

MILYEN DOKUMENTUMOKRA VAN SZÜKSÉG A HITELIGÉNYLÉSHEZ?
  • érvényes személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél
  • lakcímkártya
  • jövedelemigazolás

    • alkalmazott esetén:
    • nyugdíjas esetén:
      • aktuális éves elszámoló lap
        VAGY
      • az igénylés időpontjához képest az utolsó havi nyugdíjátutalást tartalmazó bankszámlakivonat
        VAGY
      • amennyiben készpénzben kapja nyugdíját, a jövedelem igazolására további dokumentumok benyújtása szükséges

    • rokkantsági nyugdíjellátás esetén:
      • aktuális éves elszámoló lap ÉS a NYUFIG (Nyugdíjfolyósító Igazgatóság) által kiállított határozat

    • egyéni vállalkozó esetén:
      • NAV által kiállított előző éves jövedelemigazolás

    • családi pótlék esetén:
      • MÁK (Magyar Államkincstár) által kiállított igazolás
        VAGY
      • utolsó havi családi pótlék átutalást tartalmazó bankszámlakivonat

    • egyéb jövedelem esetén:
      • Cafeteria (munkáltatói igazolás)
        VAGY
      • ingó, ingatlan bérbeadásából származó jövedelem (NAV által kiállított jövedelemigazolás)
Klasszikus Áruhitel
Gépjármű lízing / gépjármű hitel
Normál hiteligénylés
Hibát észleltem, mit tegyek?

Hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 1 354 5000-es telefonszámon. Hétfőn, kedden, csütörtökön 8:00 és 18:00 óra, szerdán 8:00 és 20:00 óra, pénteken 8:00 és 16:30 között várjuk hívását.

Nem tudom pontosan, hogy mikor nyitottam a bankszámlámat!

Megközelítőleg írjon be évszámot, nem kell a pontos dátum.

Miért jó a hitelfedezeti biztosítás?

Nem várt események bekövetkezte esetén, az ÁSZF-ben meghatározott feltételek teljesülése esetén a biztosító átvállalja a havi részletek vagy a teljes fennálló tartozás megfizetését. A hitelfedezeti biztosítás meglévő és új hitelhez is egyaránt igényelhető. Választása szerint csak halálesetre vagy munkanélküliség, teljes és végleges munkaképesség csökkenés és keresőképtelenség esetére is igényelhető.

Gyorsított hiteligénylés
Mit jelent az SMS aláírás?

SMS-ben kap egy kódot, amit a felületen meg kell adni és azzal tudja aláírni a dokumentumot.

Hibát észleltem, mit tegyek?

Hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 1 354 5000-es telefonszámon. Hétfőn, kedden, csütörtökön 8:00 és 18:00 óra, szerdán 8:00 és 20:00 óra, pénteken 8:00 és 16:30 között várjuk hívását.

Nem tudom pontosan, hogy mikor nyitottam a bankszámlámat!

Megközelítőleg írjon be évszámot, nem kell a pontos dátum.

Miért jó a hitelfedezeti biztosítás?

Nem várt események bekövetkezte esetén, az ÁSZF-ben meghatározott feltételek teljesülése esetén a biztosító átvállalja a havi részletek vagy a teljes fennálló tartozás megfizetését. A hitelfedezeti biztosítás meglévő és új hitelhez is egyaránt igényelhető. Választása szerint csak halálesetre vagy munkanélküliség, teljes és végleges munkaképesség csökkenés és keresőképtelenség esetére is igényelhető.

Hol érem el a szerződésemet?

A Cofidis Ügyfélkapu felületen és az applikációban érhető el.

20 perces hiteligénylés
Mit jelent az SMS aláírás?

SMS-ben kap egy kódot, amit a felületen meg kell adni és azzal tudja aláírni a dokumentumot.

Mennyi időt vesz igénybe a hiteligénylési folyamat?

A folyamat várhatóan kb. 20 percet vesz igénybe, sikeres hitelbírálatot követően a hitelösszeg folyósításra kerül.

Hibát észleltem, mit tegyek?

Hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 1 354 5000-es telefonszámon. Hétfőn, kedden, csütörtökön 8:00 és 18:00 óra, szerdán 8:00 és 20:00 óra, pénteken 8:00 és 16:30 között várjuk hívását.

Nem tudom pontosan, hogy mikor nyitottam a bankszámlámat!

Megközelítőleg írjon be évszámot, nem kell a pontos dátum.

Kérhetek személyes segítséget a folyamat közben?

Ha a 20 perces hiteligénylési folyamat megszakad, akkor kérjen visszahívást és tanácsadónk segítségével folytathatja a hiteligénylést telefonos úton.

Miért jó a hitelfedezeti biztosítás?

Nem várt események bekövetkezte esetén, az ÁSZF-ben meghatározott feltételek teljesülése esetén a biztosító átvállalja a havi részletek vagy a teljes fennálló tartozás megfizetését. A hitelfedezeti biztosítás meglévő és új hitelhez is egyaránt igényelhető. Választása szerint csak halálesetre vagy munkanélküliség, teljes és végleges munkaképesség csökkenés és keresőképtelenség esetére is igényelhető.

Hol érem el a szerződésemet?

A Cofidis Ügyfélkapu felületen és az applikációban érhető el.