Cofidis Hitel Monitor
26 százalékkal többet szánnak a magyarok idén a karácsonyra
Kutatás
26 százalékkal többet szánnak a magyarok idén a karácsonyra
Ünnepi kiadásokra átlagosan 129 000 forinttal terveznek idén a magyarok, akik pedig ajándékoznak, 46 000 forintos keretben gondolkodnak. A többség az aktuális havi jövedelméből fedezi a költségeket. A nagy karácsonyi sütés-főzéshez az anyagi nehézségek idején is ragaszkodunk, a vásárlási szokások viszont változnak: minden harmadik ajándékvásárló külföldi webshopból rendelne, és már minden ötödik háztartás nyitott a mesterséges intelligencia használatára az előkészületekben – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
A lakástulajdonosok harmada tervez felújítani idén
Kutatás
A lakástulajdonosok harmada tervez felújítani idén
10-ből 6 magyar szerint most éri meg belevágni a lakásfelújításba, mert úgy vélik, később magasabb költségekkel kellene számolniuk. A felújítási kedv érezhetően erősödik az elmúlt évek visszafogottsága után: a lakástulajdonosok közel harmada már idén tervez ilyen munkálatokat. Többségük megtakarításból fedezné a felmerülő költségeket, míg minden ötödik felújító pénzintézeti hitellel egészítené ki forrásait. Ők jellemzően 2-3 millió forintos személyi kölcsönben gondolkodnak, de sokan érdeklődnek az állami otthonfelújítási támogatáshoz kapcsolódó kedvezményes hitellehetőségek iránt is – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
Mintegy 100 ezer forintot szánnak a magyarok az idei karácsonyra
Kutatás
Mintegy 100 ezer forintot szánnak a magyarok az idei karácsonyra
Az ünnepekre átlagosan 102 ezer forintos kerettel számolnak a magyarok, akik pedig ajándékoznak, 46 ezer forintot költenének a meglepetésekre. Igazi zöld fenyő kevés család otthonát díszíti, a többség ugyanis már műfenyőt állít. A karácsonyi nagybevásárlást intézők 74 százaléka az ünnepi falatokhoz is szívesen választ majd saját márkás élelmiszereket – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
A közösségi média az új pénzügyi tanácsadó?
Kutatás
A közösségi média az új pénzügyi tanácsadó?
A magyarok közel egyharmada érzi úgy, hogy kényelmesen megél jövedelméből, míg akiknél hiányos a kassza, azoknak havi plusz 200 ezer forintra lenne szüksége. A lakosság 9 százaléka venne fel hitelt a következő 1 évben, a nem lakáscélú hitel tervezett összege 1,1 millió forint. A válaszadók 37 százaléka pénzügyi témákban megbízható forrásnak tartja a közösségi médiát, 15 százalékuk döntést is hoz az ott látottak alapján. A gyors kattintás a hitelfelvételi folyamat kapcsán is alap: a teljes online ügyintézés a magyarok fele szerint elvárható – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
Pénzügyi döntéseiben rugalmasabb az Y és a Z generáció?
Kutatás
Pénzügyi döntéseiben rugalmasabb az Y és a Z generáció?
Az otthonról hozott példát még meghatározónak tartja, ám kevésbé adná azt tovább saját gyermekeinek az Y és a Z generáció. A baby boomerek mértékletesek, a fiatalok azonban már másképp gondolkodnak a pénzről: többet engednek meg maguknak, nyitottabbak az értéktálló befektetési formákra, és kevésbé szkeptikusak a hitelekkel – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
Idén utazásra költenének leginkább a magyarok
Kutatás
Idén utazásra költenének leginkább a magyarok
A magyarok 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amihez anyagi forrás szükséges. Akik már konkrét összegben gondolkodnak, azok ideálisan mintegy másfél milliót szeretnének költeni, de reálisan 600 ezer forinttal számolnak. A válaszadók több mint fele a pénzügyekben szeretne előrelépést, különösen igaz ez a fiatalokra. A lakásfelújítás sokaknak fontos cél, ám idén a legtöbbet utazásra adnák ki a magyarok -- derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
20 százalékkal nőtt a karácsonyi büdzsé
Kutatás
20 százalékkal nőtt a karácsonyi büdzsé
Ünnepi kiadásokra 118 000 forinttal terveznek idén a magyarok, akik pedig ajándékoznak, 47 000 forintos keretben gondolkodnak. A többség az aktuális havi jövedelméből fedezi a költségeket és van, aki évvégi pulykapénzre is számít a munkáltatójától. A karácsonyfa nem lesz kisebb, a nagy ünnepi sütés-főzéshez pedig az anyagi nehézségek idején is ragaszkodunk – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
Minden második magyar előre készül a fűtési szezonra
Kutatás
Minden második magyar előre készül a fűtési szezonra
A magyarok 53 százaléka számít még idén ősszel nagyobb extra kiadásra. A háztartások pénzügyeit a fűtési szezonra való felkészülés mellett a magasabb fizetéssel kecsegtető munkahelyváltási tervek határozzák meg, mely a 30 év alatti dolgozó generáció közel egyharmadát foglalkoztatja – derült ki a Cofidis Hitel Monitor friss reprezentatív kutatásából.
Tízből négyen gyűjtenek a nyaralásra
Kutatás
Tízből négyen gyűjtenek a nyaralásra
Bár a magyarok 61 százaléka úgy véli, jobban tud spórolni és ügyesebben be tudja osztani a pénzt, mint egy évvel korábban, honfitársaink háromnegyedének mégis hiányos a családi kasszája. Tudatosan készülnek az idei vakációra is: tízből négyen kifejezetten spórolnak erre a célra, az utazást tervezők harmada több mint fél éve gyűjt. A magyar családok átlagosan 170 ezer forintot költenek a nyári pihenésre, akik pedig nem indulnak útnak, azok 57 ezer forintot szánnak a kikapcsolódásra – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
Tovább spórolnának a rezsin a magyarok
Kutatás
Tovább spórolnának a rezsin a magyarok
A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 000 Ft hiányzik havi szinten a családi kasszából a kényelmes élethez. Ugyanakkor a 2022 októberi mélyponthoz képest derűlátóbb a családi kassza hangulatindex, és visszatért a tavaly májusi szintre – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásból.
Spórolósan készülnek a magyarok a karácsonyra
Kutatás
Spórolósan készülnek a magyarok a karácsonyra
Ünnepi kiadásokra 100 000 forinttal terveznek idén a magyarok, aki pedig ajándékot is vesz, 47 500 forintos keretben gondolkodik. A múlt évhez képest 13 százalékkal esett vissza az ajándékozási kedv. A növekvő élelmiszerárak miatt a háztartások közel felében minél kedvezőbb árú, kevésbé márkás alapanyagok kerülnek majd a kosárba a nagybevásárláskor, hogy a megszokott karácsonyi menüvel lepjék meg szeretteiket. Igazi zöld fenyő kevés család otthonát díszíti majd, a többség ugyanis már műfenyőt állít – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásból.
Spórolni kezdtek a magyarok, de az autózásról nem mondanának le
Kutatás
Spórolni kezdtek a magyarok, de az autózásról nem mondanának le
A magyarok közel 60%-a számít ősszel magasabb áram- és gázszámlára, miközben egy átlagos jövedelmű háztartás csupán havi 3-3 ezer forintot tudna erre pluszban kigazdálkodni. Konyhapénz tekintetében havonta mintegy 100 000 Ft-os növekedéssel számolnak a háztartások, ha továbbra is az eddig megszokott termékeket szeretnék a kosarukba tenni – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
A magyarok fele szerint most érdemes lakást felújítani
Kutatás
A magyarok fele szerint most érdemes lakást felújítani
10-ből 5 magyar szerint bölcsebb lehet most belevágni egy nagyobb lakásfelújításba, mert úgy vélik, később drágább és nehezebb lenne megvalósítani. A tényleges felújítási kedv azonban csökkent – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából. A felújítást tervezők 20 százaléka valamilyen pénzintézeti kölcsönt is igénybe venne a munkálatok finanszírozására.
A közös kasszához nem kell közös bankszámla
Kutatás
A közös kasszához nem kell közös bankszámla
A magyarok többsége szerint úgy is lehet közös kasszán egy pár, ha a bankszámlájuk nem közös – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából, amely ezúttal a családi pénzügyeket vizsgálta. A válaszadók 33%-a állítja, hogy kényelmesen kijön a jövedelméből, ugyanakkor a magyarok kétharmadának hiányos a családi kasszája. A kényelmes élethez ez a hiány havi szinten a többségnek (34%) mintegy 100.000 forintot jelent. A közeljövőben hitelt tervezők 11 százaléka éppen a közös bevételek és kiadások egyensúlyban tartása miatt venné igénybe valamelyik pénzintézet segítségét.
Idén nem lesz fényűző a karácsony
Kutatás
Idén nem lesz fényűző a karácsony
A koronavírus járvány gazdasági hatásai az idei ünnepeken is nyomot hagynak. A lakosság nagy része nem tervez a tavalyinál fényűzőbb karácsonyt. Minden második magyar ugyanannyit tervez költeni, mint 2020-ban, 26% pedig idén még kevesebbet tud az ünnepekre fordítani. Ők leginkább romló anyagi helyzetük miatt tesznek így – derült ki a Cofidis Hitel Monitor legfrissebb reprezentatív kutatásából.
Nem úgy élünk, ahogy tíz éve reméltük - Így alakultak a magyarok pénzügyei
Kutatás
Nem úgy élünk, ahogy tíz éve reméltük - Így alakultak a magyarok pénzügyei
A lakosság felének tíz éve sem volt és most sincs megtakarítása, a személyi kölcsönök összege folyamatosan emelkedik, a nők anyagi helyzete pedig látványosan rosszabb, mint a férfiaké. Míg a digitalizáció terén nagy volt az előrelépés az elmúlt évtizedben, a pénzügyeink nem a várakozásoknak megfelelően alakultak – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív, jubileumi kutatásából.
Így digitalizálódtunk a pandémia alatt
Kutatás
Így digitalizálódtunk a pandémia alatt
A koronavírus miatt a digitális érettség sok területen több évet ugrott előre az időben, ugyanis a magyarok 40 százaléka próbált ki új online szolgáltatásokat az elmúlt évben. A kísérletezők háromnegyede elégedett: legalább egyet a jövőben is használni fog. Az online távmunkára sokan hosszabb időre rendezkedtek be az új élethelyzet miatt, az érdemben válaszoló magyarok 63 százaléka részben vagy teljesen a home office-t választaná továbbra is – derült ki a Cofidis Hitel Monitor legfrissebb kutatásából.
Harmadunk vásárolt már influenszer ajánlására
Kutatás
Harmadunk vásárolt már influenszer ajánlására
A magyarok ötöde hisz azokban a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a véleményvezérek ajánlanak - derült ki a véleményvezérek megítéléséről készített friss felmérésből. A Cofidis Hitel Monitor alapján többségünk szerint az influenszerek színesebb képet festenek a valóságosnál, illetve a saját véleményük helyett a szponzorokét közvetítik. A gyanakvás ellenére a követők mégis hisznek a posztoknak: annyira, hogy azok hatása még a költéseikben is lecsapódhat.
Hasonlít az életünk? Bekövetlek!
Kutatás
Hasonlít az életünk? Bekövetlek!
A magyarok egyharmada legalább egy területen követ influenszert. Sőt, egyötöde a termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos ajánlásaikban is bízik - derült ki a véleményvezérek megítéléséről készített friss felmérésből. A Cofidis Hitel Monitor szerint többségünk a hitelesség alapján nyom a követés gombra és leginkább a pénzügyek, egészség és technológia témáiban tartja relevánsnak követettje gondolatait.
Jobban hiányzik a fa alól a család, mint az ajándék – így vélekednek a magyarok az idei karácsonyról
Kutatás
Jobban hiányzik a fa alól a család, mint az ajándék – így vélekednek a magyarok az idei karácsonyról
A pandémia miatt jócskán megváltozik az idei forgatókönyv: a személyes családi ünneplések sok helyen elmaradnak. A magyarok 76 százaléka úgy nyilatkozott, hogy el tudná ezt fogadni, mégis a legnehezebben a családi étkezésekről, beszélgetésekről, a közös fotózásról és az ajándékok személyes átadásáról mondunk le – derült ki a Cofidis Hitel Monitor novemberi kutatásából, amely arra kereste a választ, ki hogyan készül erre a hagyományos ünnepre.
5000 forinttal kevesebbet költünk idén karácsonyi ajándékokra
Kutatás
5000 forinttal kevesebbet költünk idén karácsonyi ajándékokra
Nemcsak kevesebben tervezünk ajándékozni a járványhelyzetben, hanem kevesebbért is: közel tizedével csökken a karácsonyi vásárlók száma és 5000 forinttal az ajándékokra elköltött összeg. Változnak a csatornák is, a magyarok közel 60 százaléka online platformon kívánja az ajándékokat beszerezni, ami közel 10 százalékos növekedés 2018-hoz képest. A Cofidis friss Hitel Monitor felméréséből kiderült: az ajándék vásárlók háromnegyede törekszik arra, hogy praktikus meglepetéseket adjon; felük pedig kisebb és/vagy kevesebb ajándékot vásárol egy-egy személynek. A pandémia visszafogja a költekezési kedvet is: a magyarok egyharmadánál nagy szerepet játszik vagy részben emiatt nem terveznek költeni, emellett a válaszadók fele úgy véli, idén takarékosabbnak kell lenni karácsonykor, mint tavaly.
Mélyen zsebbe nyúlunk az egészségünkért
Kutatás
Mélyen zsebbe nyúlunk az egészségünkért
Nem csupán a járványidőszakra igaz, hogy kiemelt fontosságúnak tartjuk önmagunk és családtagjaink egészségét. A Cofidis Hitel Monitor augusztusi egészségügyi felméréséből* kiderült, hogy a magyarok havonta személyenként átlagosan 15 ezer forintot költöttek az egészséggel kapcsolatos termékek vásárlására, legnagyobbrészt gyógyszerekre.
Ha nem őrülünk meg a Black Friday napján, akkor is meglesznek az ajándékok
Kutatás
Ha nem őrülünk meg a Black Friday napján, akkor is meglesznek az ajándékok
Alapvetően az előre gondolkodás jellemez bennünket, ami a karácsonyi ajándékokat illeti: a magyarok négyötöde tervezi meglepni a szeretteit, többségük (59%) pedig már november előtt elkezdett vásárolni, míg a beszerzését pusztán harmaduk időzíti a Black Friday-re. Az országos reprezentatív felmérés szerint a lakosság nagyobb része aggódik valamin az ünnepekkel kapcsolatban (68%), minden negyedik embernek vagy a megfelelő ajándék beszerzése, vagy a túlköltekezés okoz szorongást. Átlagosan 30 000 Ft-ot tervezünk költeni a „fa alá valóra”, jellemzően szépségápolási cikkekkel, ruhával, élelmiszerekkel, játékokkal és műszaki cikkekkel szeretnénk boldogabbá tenni környezetünket.
Válságban sem tervez előre a magyarok pénztárcája
Kutatás
Válságban sem tervez előre a magyarok pénztárcája
A koronavírus digitális hálót vont körénk. Nem volt nehéz az online átállás: a járvány előtti időszakhoz képest ma már többen fordulnak a digitális megoldások felé. A járványhelyzet miatt behúztuk a kéziféket, megfontoltabban költünk és harmadunk hajlandó nagyobb befektetését is elhalasztani. Viszont még egy ilyen mértékű világválság közepette is csak tizedünk tervez előre költéseivel, tehát a kutatási eredmények szerint a magyarok nagy részének pénzügyi tudatossága alacsony szintűnek mondható.
Ellentmondásos a viszonyunk a digitális világhoz
Kutatás
Ellentmondásos a viszonyunk a digitális világhoz
Az aggályok ellenére a magyarok kétharmada nem tudna megválni sem az okostelefontól, sem az otthoni internettől
Koronavírus: a digitális átállás már nem nyitottság kérdése
Kutatás
Koronavírus: a digitális átállás már nem nyitottság kérdése
A koronavírus 1 hónap alatt feje tetejére állította a digitalizációhoz fűződő viszonyunkat: míg a Cofidis Hitel Monitor kutatása szerint februárban minden második honfitársunk offline, hagyományos csatornákon intézte ügyeit, elzárkózott az új technológiai megoldások elől, valamint harmadunk elutasította az online hitelügyintézést, addig valószínűleg mára hozzáállásunk is jelentős fordulatot vett.
Kevesebb lesz a webshopból vásárolt ajándék idén karácsonykor
Kutatás
Kevesebb lesz a webshopból vásárolt ajándék idén karácsonykor
A karácsonyi vásárlási trendekben fordulat, hogy idén körülbelül 10 százalékkal kevesebben terveznek webshopból vagy szaküzletből ajándékot venni, mint tavaly.
Jobban félünk a globális felmelegedéstől, mint egy újabb gazdasági válságtól
Kutatás
Jobban félünk a globális felmelegedéstől, mint egy újabb gazdasági válságtól
A magyarok több mint fele (52%) közvetlenül, több mint tizedük (13%) közvetlen környezetén keresztül tapasztalta meg a 2008-as válság hatását, ami közel harmaduknál (28%) okozott életszínvonal romlást.
Készülünk a Black Friday-re, de nem ebből építjük az ajándékok várát
Kutatás
Készülünk a Black Friday-re, de nem ebből építjük az ajándékok várát
Idén a lakosság közel 40 százaléka tervezi, hogy élni fog az akciókkal, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló
Karácsonyi lelkesedésünk az egekben
Kutatás
Karácsonyi lelkesedésünk az egekben
Stabil vásárlási trendek, előre betervezett összegek és hagyományőrzés jellemzi a magyarok karácsonyi készülődését
Már a lakosság is a bőrén érzi a szakemberhiányt
Kutatás
Már a lakosság is a bőrén érzi a szakemberhiányt
A lakosság is tisztán érzékeli már, hogy a szolgáltató szektorokban sok a hiányszakma és jelentős a munkaerőhiány.
Az emberek többségét még nem érte el a fintech láz, de a nyitottság megvan
Kutatás
Az emberek többségét még nem érte el a fintech láz, de a nyitottság megvan
A magyarok kevesebb, mint ötöde él az innovatív pénzügyi megoldások adta lehetőségekkel
Mennyire tudatos kutyatartók a magyarok?
Kutatás
Mennyire tudatos kutyatartók a magyarok?
Kutyát többnyire ismerőstől veszünk, de a menhelyi örökbefogadás sem áll tőlünk messze
Vastag pénztárcával, tudatosan és jótékony hangulatban készülünk a karácsonyra
Kutatás
Vastag pénztárcával, tudatosan és jótékony hangulatban készülünk a karácsonyra
A tavalyi évhez képest idén karácsonykor valamivel magasabb összegeket tervezünk elkölteni és a november 24-ei „Black Friday” ünneppel is komolyabban kalkulálunk
Nyaralásra és lakásunk felújítására nem sajnáljuk a pénzt, fesztiválra annál inkább
Kutatás
Nyaralásra és lakásunk felújítására nem sajnáljuk a pénzt, fesztiválra annál inkább
A Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatás szerint a magyarok költései nem csupán két csúcsidőszakra – nyaralás és karácsonyi ajándékozás – koncentrálódnak, hanem több hullámra oszlanak el éves szinten.
Így kerékpározik itthon a magyar
Kutatás
Így kerékpározik itthon a magyar
Alacsony biztonságérzet, szűkmarkú költekezés, mégis szeretnénk, hogy többen biciklizzenek
A lakás- és áruhitelek, valamint a személyi kölcsönök húzták 2016-ban a hitelpiacot
Kutatás
A lakás- és áruhitelek, valamint a személyi kölcsönök húzták 2016-ban a hitelpiacot
Sokat javult a hitelek megítélése
ÉLET A BABAVÁRÓ HITEL MELLETT
Kutatás
ÉLET A BABAVÁRÓ HITEL MELLETT
Babapárti a magyar lakosság: háromnegyedének vagy van, vagy szeretne a jövőben gyereket, az állami támogatások igénybevételében közel egyharmaduk érintett* és konkrétan lakásra vagy csemetére költenék a kapott pénzt. A gyerekkel felmerülő költségek becslésében óriási különbségek vannak a két csoport között. A jövőbeli szülők egy induló „babacsomagot” 1,2 millió forintra kalkulálnak, ezzel szemben a gyerekesek szerint ez 700 ezer forintnál megáll.