online hitelfelvétel

Az online hitelfelvétel már szelfizéssel is lehetséges!

A pandémia következtében bevezetett kijárási korlátozások alatt ugyan a banki ügyintézés miatt el lehetett hagyni az otthonainkat, mégis, ahogy több szektorban, úgy a pénzügyi szektorban is még jobban felértékelődött a digitalizáció és az online ügyintézés szerepe. Ma már egyre gyakoribb az online hitelfelvétel, amikor az otthon kényelméből, elektronikus úton intézhetjük az egész hitelfelvételi folyamatot, akár teljesen önállóan is.

Míg a pandémia előtti időszakban a digitalizációra való fogékonyságot elsősorban életkor alapján vizsgálták – hiszen a fiatalabbak általában nyitottabbak voltak az innovatív megoldások iránt –, addig ma már az látszik, hogy a járvány hatására ez a különbség csökkent, mivel minden fogyasztó a digitális térbe kényszerült. Ez azt jelenti, hogy az idősebb korosztály körében is egyre inkább megfigyelhető a digitális szolgáltatások igénybevétele. Ráadásul egyre inkább úgy tűnik, hogy ez a trend hosszú távon is jellemző lesz.

Növekedés látszik a hitelintézetek digitalizációjában is

A bankrendszer, valamint a hitel- és pénzintézetek is próbálnak lépést tartani a digitalizációban a gyorsan fejlődő startup FinTech cégekkel, hiszen egyre több olyan, úgynevezett neobank nyitotta meg kapuit nemzetközi szinten, amely már nem rendelkezik fizikai bankfiókkal. Hazánkban a digitalizációs szint némileg alacsonyabb szintű a nemzetközihez képest, viszont egyértelműen látszik, hogy terjednek a banki ügyintézést általában támogató digitális felületek és ügyfélélmény-növelő megoldások.

Terjed az online ügyintézés, valamint a digitális termékek

Egyre jobban terjed az online ügyintézés: a Magyar Nemzeti Bank 2021-es FinTech és Digitalizációs Jelentésből kiderül, hogy a lakosság körében a kizárólag személyes pénzügyekkel kapcsolatos ügyintézés már kevésbé preferált. 44 százalék jellemzően online, 38 százalék online és offline is, valamint 18 százalék inkább személyesen, például bankfiókban intézi az ügyeit.

A leginkább elterjedt, digitálisan igénybe vehető termékek továbbra is a folyószámlanyitás és a személyi hitel igénylés (70, illetve 60 százalékos ezek digitális piaci elterjedtsége) – derül ki az MNB legfrissebb (2021-es) jelentéséből. Számos pénzügyi szereplőnél digitálisan igénybe vehető szolgáltatás a lakossági folyószámla nyitás, a személyi hitel és folyószámla hitelkeret igénylés, valamint a lakásbiztosítás kötés és részben a folyószámla zárás is.

Milyen lehetőségeink vannak online hitelfelvételnél?

Ahogy az eddigiekből jól látszik, a digitalizáció erősödése a pénzügyi szektorban az online hitelfelvételre is hatással van. Ezt az irányt egyébként az MNB is erősíti, hiszen például az általa tavaly ősszel bevezetett minősített fogyasztóbarát személyi hitel pályázati kritériumai között szerepel, hogy a hitelintézeteknek biztosítania kell a teljeskörű online hitelfelvétel lehetőségét az ügyfelek számára.

A 37 éves nemzetközi, valamint 16 éves magyarországi tapasztalattal rendelkező Cofidisnél például 100 százalékban tudunk online hitelt intézni videóhívással vagy akár önkiszolgáló módon, szelfi azonosítással. Videóhívás esetén háromféle szerződéskötési mód közül választhatunk. A szóbeli szerződéskötést és az elektronikus aláírás opciókat társigénylő bevonása és biztosítás kötése nélkül választhatjuk, de ha szeretnénk társigénylőt bevonni vagy biztosítást is igénybevennénk, akkor lehetőségünk van a papíralapú szerződéskötésre is. Videóhívás során egy munkatárs végig segíti a hitelfelvételi folyamatot, így bármely felmerülő kérdésben tud segítséget nyújtani.

Önkiszolgáló hitelfelvétel esetén a nap 24 órájában, a hét bármely napján köthetünk szerződést. Ebben az esetben két szerződéskötési mód érhető el: szóbeli szerződéskötés vagy elektronikus aláírás. Az önkiszolgáló hitelfelvétel azoknak ajánlott, akik nem igénylik munkatárs segítségét, ugyanakkor itt sincs teljesen elengedve a kezünk, hiszen útmutatásokkal végig segítséget kapunk a rendszertől. Fontos tudni továbbá, hogy önkiszolgáló módon csak akkor vehetünk fel hitelt, ha nem szeretnénk társigénylőt bevonni, valamint biztosítást kötni. Továbbá, a folyamat végéig egyedül kell tartózkodnunk egy zárt helyiségben, ügyelve arra, hogy tényleg senki ne lépjen be a szobába, különben meg kell ismételni a teljes folyamatot.

Mind a videóhívás, mind pedig az önkiszolgáló módon történő hitelfelvételi folyamat során minden lépésről e-mailben kapunk értesítést, így mindig tudni fogjuk, hogy épp hol tartunk és mit kell tennünk, hogy továbbléphessünk a hitelfelvételi folyamatban.

Mennyire biztonságos egy online hitelfelvétel?

Az online hitelfelvételi folyamat teljesen biztonságos. A Cofidisnél például mind a hitelfelvétel során rögzített videóanyagokat, mind pedig az online feltöltött dokumentumokat egy zárt informatikai rendszerben tároljuk, ezeket harmadik fél számára semmi esetre sem adjuk ki. Az online hitelfelvétel során az adatbiztonsági követelményeket éppúgy betartjuk, mint a hagyományos hitelfelvétel esetében. Többszintű, komplex, tűzfalas védelemmel védjük az összes belső hálózatunkat a jogosulatlan hozzáféréstől, valamint a leghatékonyabb és legmodernebb vírusvédelemmel védekezünk a külső támadások ellen.

Milyen technikai feltételek szükségesek, hogy online tudjunk hitelt felvenni?

Az online hitelfelvételt videókamerával, mikrofonnal, hangszóróval rendelkező személyi számítógépről, laptopról, tabletről vagy okostelefonról tudjuk kezdeményezni. Mobil és tablet esetén figyeljünk arra, hogy a mobilinternetnél stabilabb, otthoni internetkapcsolatra lesz szükségünk, valamint Safari 11 vagy legalább Android 5.0-ás rendszerre, Google Chrome vagy Firefox böngészőre (iPad esetén a legfrissebb Google Chrome böngészőre) és minimum HD felbontású előlapi kamerára.

Laptop és személyi számítógép alkalmazása esetén mindenképpen szélessávú internetkapcsolatra lesz szükségünk (semmi esetre sem tudjuk mobilinternetről intézni). Itt is minimum HD felbontásúnak kell lennie a kameránknak, és az ajánlott böngészők között a legfrissebb Chrome, Firefox, Opera vagy Safari 11 szerepelnek.    

Mit szükséges előkészítenünk online hitelfelvételhez?

A szokásos adatokon túl (mint például telefonszám, e-mailcím) szükségünk lesz egy érvényes kártyaformátumú személyazonosító igazolványra, kártyaformátumú vezetői engedélyre vagy útlevélre. Legyen nálunk az érvényes lakcímkártyánk is. Mint bármelyik hitelfelvétel esetén, online is szükségünk lesz jövedelemigazolásra, amely lehet munkáltatói igazolás, nyugdíj éves elszámolólap másolata (rokkantsági ellátás esetén szükséges még a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által kiállított véglegesítéséről szóló határozat fénymásolata). Ezen kívül a fizetési számla 2 hónapnál nem régebbi kivonatára, valamint ha gyermek(ek) után járó családi pótlékra vagyunk jogosultak, akkor a MÁK (Magyar Államkincstár) által kiállított igazolás fénymásolatára vagy a saját névre szóló bankszámlakivonat minden oldalának fénymásolatára, amelyre a családi pótlék utalása érkezik a MÁK-tól.

Mi az online hitelfelvétel folyamata?

Ha már kiszámoltuk, hogy számunkra melyik a legmegfelelőbb hitel, akkor egy előminősítés fog következni online vagy telefonon, amely során néhány kérdés megválaszolása után kiderül, hogy mekkora hitelösszegre vagyunk jogosultak. Ha minden szükséges dokumentumot feltöltöttünk és a végleges elbírálás is pozitívan zárult, akkor jöhet a szerződéskötés. A szerződéskötés lehet szóbeli vagy papíralapú, vagy esetleg választhatjuk az elektronikus aláírás opciót is. Videós azonosítás során egy munkatársunk végig segít a folyamaton, az önkiszolgáló módon történő hitelügyintézés alatt pedig egyszerű, jól érthető útmutatások segítik a folyamatot.

Az online hitelfelvétel így sokkal kényelmesebb, otthonról is elvégezhető hitelfelvételi lehetőség, amely gyors és bárki számára egyszerűen elvégezhető.

Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel referencia THM:
10,90% (3 millió Ft és 60 hónap esetén)

Fapados Kölcsön Referencia THM:
15,90% (3 millió Ft és 60 hónap esetén)

Cofidis Megújuló Hitel referencia THM:
23,97% (1,5 millió Ft és 56 hónap esetén)
26,1% (0,5 millió Ft és 37 hónap esetén)

Kapcsolódó cikkek