TÁJÉKOZTATÓ A FIZETÉSI MORATÓRIUM MEGHOSSZABBÍTÁSÁRÓL - 2021

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy a hitelmoratórium jelenlegi szakasza általánosan valamennyi adós részére 2021. október 31-éig tart. Magyarország Kormánya ugyanakkor a hitelmoratóriumot az alábbiak szerint 2022. június 30-ig a lenti feltételeknek megfelelő adósok részére meghosszabbította.

A hitelmoratórium meghosszabbításában részt vehetnek a magánszemély adósok közül:

  • a nyugdíjasok: aki a kérelem benyújtásakor a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 6. § (1) vagy (2) bekezdése szerint saját jogú nyugellátásban vagy hozzátartozói nyugellátásban részesül,

  • a gyermeket nevelők: aki a kérelem benyújtásakor
    • 25. életévét be nem töltött vér szerinti vagy örökbefogadott gyermeket tart el,

    • 25. életévét betöltött megváltozott munkaképességű vér szerinti vagy örökbefogadott gyermeket tart el, amennyiben az eltartott személy állapota legalább egy éve tart, vagy egy év alatt előreláthatóan nem szűnik meg,

    • a várandósság betöltött 12. hetét meghaladóan gyermeket vár,

  • a munkanélküliek: aki 2020. március 18-át követően legalább 30 napig a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény 58. § (5) bekezdés d) pontja szerinti álláskereső (a továbbiakban: álláskereső) volt, vagy a kérelem benyújtásakor álláskeresőnek minősül,

  • a közfoglalkoztatottak: aki 2020. március 18-át követően a közfoglalkoztatásról és a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó, valamint egyéb törvények módosításáról szóló 2011. évi CVI. törvény szerinti közfoglalkoztatóval közfoglalkoztatási jogviszonyban (a továbbiakban: közfoglalkoztatási jogviszony) állt, vagy a kérelem benyújtásakor közfoglalkoztatási jogviszonyban áll, vagy

  • aki a fenti feltételek valamelyikének megfelelő, a Polgári Törvénykönyvről szóló törvény szerinti hozzátartozójával él közös háztartásban, valamint

  • azok, akiknek 2020. március 18-át követően a háztartásában a jövedelem tartósan csökkent.

A hitelmoratórium meghosszabbítása fogyasztónak jármű használatának céljából nyújtott pénzügyi lízingszerződésből eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettség vonatkozásában nem vehető igénybe.

A hitelmoratóriumban részt vehetnek továbbá azok a vállalkozások, amelyek tevékenységéből származó nettó árbevétele a kérelem benyújtását megelőző 18 hónapban legalább 25%-kal csökkent, valamint a vállalkozás 2020. március 18. és a kérelem benyújtásának napja közötti időszakban nem kötött kedvezményes gazdaságélénkítő hitel, illetve kölcsön felvételére vonatkozó új szerződést.

A hitelmoratórium igénybevételének feltételei úgy módosultak, hogy amennyiben Ön (vállalkozások esetében: vállalkozása) jelenleg, 2021. szeptember hónapban él a hitelmoratóriummal, 2021. október 1-je és október 31-e között nyilatkoznia kell, hogy továbbra is (2021. november 1-jétől) élni kíván vele. Amennyiben Ön (vállalkozások esetében: vállalkozása) a továbbiakban nem kíván élni a moratóriummal (nem kívánja a fizetési moratórium 2021. november 1-jétől történő fenntartását), úgy nincsen további tennivalója.

A nyilatkozatot október 1-je és október 31-e között lehet megtenni, sem ezt megelőzően, sem ezt követően nem áll módunkban nyilatkozatát befogadni. A nyilatkozat benyújtásának határideje jogvesztő, ezt követően Ön nem tud a moratórium fenntartásáról nyilatkozni. A nyilatkozat a határidőt követően nem módosítható, e tekintetben kizárólag a fizetési moratóriumból való kilépésre van lehetőség.

A nyilatkozatot a miniszterelnök kabinetfőnökének a hiteltörlesztési moratórium igénybevételéhez alkalmazandó kérelemről szóló 6/2021. (IX. 15.) MK rendeletében meghatározott formában és tartalommal teheti meg személyesen 2021. október 1-től a 1132 Budapest, Váci út 96-98. szám alatt található bankfiókunkban, vagy online formában.

Az online nyilatkozattétel módjáról, a nyilatkozat elérhetőségéről, illetve a moratórium 2022. június 30-ig tartó szakaszáról szóló részletes tájékoztatást hamarosan megtalálja weboldalunkon! Addig is szíves türelmét kérjük.


Budapest, 2021. szeptember 21.

Üdvözlettel:
Cofidis Magyarországi Fióktelepe

TÁJÉKOZTATÓ A FIZETÉSI MORATÓRIUMRÓL - 2021

Tisztelt Ügyfelünk!

A Kormány 637/2020. (XII. 22.) számú rendeletével újabb fizetési moratóriumot (fizetési haladékot) rendelt el a 2020. március 18. napján huszonnégy órakor fennálló szerződések alapján már folyósított hitel-, kölcsön-, illetve lízingszerződések, valamint munkáltatói kölcsönök törlesztésére.

A fizetési moratórium 2021. január 1-jén automatikusan életbe lép és 2021. október 31-ig tart. A fizetési moratórium fennállása alatt lejáró szerződések 2021. október 31-ig meghosszabbodnak.


Mit tegyek, ha 2021-ben ugyanúgy élni szeretnék a fizetési haladékkal, mint 2020-ban?

  • Ha Ön 2020-ban már élt a moratórium lehetőségével, úgy NINCS további teendője.
  • Ez alól kivételnek számít, ha a 2020. decemberi törlesztőrészletét befizette és ezt követően nem tett a moratórium igénybevételére vonatkozó nyilatkozatot; ez esetben újra nyilatkoznia szükséges.

Szükséges újra jelezni a fizetési szándékom, ha ezt már 2020-ban megtettem?

  • NEM, ebben az esetben a Cofidis továbbra is tekinti, hogy Ön a szerződés szerinti törlesztését változatlanul, az eredeti szerződési feltételek szerint teljesíti.

Mi a teendőm, ha 2020-ban éltem a moratórium lehetőségével, de mostantól már fizetni szeretném a hitelem?

  • Önnek lehetősége van arra, hogy a szerződés szerinti törlesztését az eredeti szerződési feltételek szerint újra teljesítse, ezzel elkerülve a szerződés futamidejének további meghosszabbítását.
  • Ebben az esetben kérjük, jelezze szándékát a következő pontban részletezett módok valamelyikén.

Kell-e előtörlesztési díjat vagy szerződés módosítási díjat fizetnem, ha a felhalmozódott kamat- és díjtartozást vagy annak egy részét egyösszegben kívánom megfizetni?

  • Nem, amennyiben Ön jelzi azon szándékát, hogy a Fizetési moratóriumra tekintettel megállapított, annak során felhalmozódott kamat- és díjtartozását vagy annak egy részét egyösszegben meg kívánja fizetni, a Cofidis ezen összegek után a teljes vagy részleges előtörlesztésért, valamint a részleges előtörlesztés alapján szükségessé váló szerződésmódosításért díjat nem számít fel.

Fizethetek-e többet, mint az eredeti törlesztőrészletem, csökkentve ezzel a meghosszabbodott futamidőt?

  • Igen, amennyiben Ön jelzi azon szándékát, hogy a meghosszabbított futamidő mérséklése érdekében a meghatározott törlesztőrészlet összegnél – fogyasztónak minősülő adósok esetében a jövedelemarányos törlesztési mutatóra vonatkozó szabályok figyelembevételével megállapított – magasabb összegű törlesztőrészlet megfizetését vállalja, a Cofidis az erre tekintettel szükségessé váló szerződésmódosításért díjat nem számít fel.

Hogyan tehetek nyilatkozatot a fizetés folytatásáról?

  • Telefonos ügyfélszolgálat (hétfő, kedd, csütörtök, péntek: 8:00-18:00, szerda 8:00-20:00): +36 1 354 5000
  • E-mailben írásban: Írjon e-mailt az infohu@cofidis.hu címre. Az e-mailben kérjük, tüntesse fel: nevét, születési nevét, születési helyét és dátumát, édesanyja leánykori nevét, lakcímét, telefonszámát és e-mail címét. Kérjük, adja meg, hogy mely szerződései tekintetében szeretné teljesíteni továbbra is a befizetést. Több fennálló szerződés esetén természetesen valamennyi szerződés vonatkozásában rendelkezhet úgy, hogy nem kívánja a moratórium adta lehetőséget igénybe venni. A fizetési szándék bejelentéséhez segítséget jelent az alábbi linken elérhető TÁJÉKOZTATÁS elnevezésű nyomtatvány.
  • E-mailben a fizetési szándékot jelző TÁJÉKOZTATÁS című nyomtatvány visszaküldésével: a kitöltött és aláírt dokumentumot kérjük szkennelje be/fotózza le és aláírva küldje el az infohu@cofidis.hu címre.
  • A szerződésszámot megtalálja szerződésének (B jelű dokumentum) jobb felső sarkában, vagy az általunk küldött bármilyen értesítőn, tájékoztatón. A törlesztőrészletet pontos összegéről a szerződéséből (B jelű dokumentum), illetve változó kamatozás esetén az erről szóló tájékoztatóinkban talál információt. Kérdés esetén keressen bennünket elérhetőségeinken.

Fizetési szándékot jelző nyomtatvány letöltése


Fizethetek-e kevesebbet a moratórium időszaka alatt?

  • Igen, a szerződés szerinti törlesztőrészletéhez képest fizethet kevesebbet is a moratórium alatt. Ebben az esetben ennyivel csökken a tartozása a moratórium időszakában, így kevesebb marad a moratórium utánra.
  • Ha Ön leállítja az átutalások, befizetések teljesítését vagy csoportos beszedési megbízás esetében nem áll rendelkezésre a törlesztőrészlet fedezete, a késedelem jogkövetkezményei nem állnak be, a fizetési moratórium automatikusan hatályba lép.
  • Ha a moratórium időtartama alatt a későbbiekben Ön élni kíván a fizetési moratórium lehetőségével, ehhez bármikor joga van, további tennivalója a Cofidis felé nincsen (pl. nyilatkozatot sem kell tenni) és a fizetési késedelem következményei sem kerülhetnek alkalmazásra.

Mit is jelent a fizetési moratórium?

  • A moratórium alatt Ön tőke-, kamat- és díjfizetésére haladékot kap.
  • A moratórium azonban nem jelent sem tartozáselengedést, sem kamatmentességet: a fizetési moratórium ideje alatt felhalmozódott kamatot a moratórium lejártát követően esedékessé váló törlesztőrészletekkel együtt a fizetési moratórium lejártát követően meg kell fizetnie.
  • A törlesztőrészlet a moratórium lejáratát követően nem módosul, azonban a futamidő nemcsak a moratórium időszakával, hanem további hónapokkal hosszabbodik meg, amíg Ön nem fizeti vissza a teljes tartozását.
  • A kamatra vonatkozó fenti szabályokat alkalmazni kell a díjakra is.

Mi történik a moratórium végén?

  • A moratórium segítség lehet azoknak, akiknek a jövedelme átmenetileg jelentősen lecsökken.
  • A halasztás végén azonban ismét kötelező lesz befizetnie havi rendszeres törlesztését, továbbá a moratórium alatt felhalmozódott összeget is a meghosszabbított futamidő alatt!
  • A törlesztőrészlet a moratórium lejáratát követően nem módosul, azonban a futamidő nemcsak a moratórium időszakával, hanem további hónapokkal hosszabbodik meg, amíg Ön nem fizeti vissza a teljes tartozását.

Hogyan fizessem a törlesztőrészletem?

A kialakult helyzetben Ön és családja egészsége érdekében kérjük, hogy amennyiben lehetőség van rá, válasszon digitális befizetési módot! Ezeket a fizetési megoldásokat javasoljuk:

  • A legkényelmesebb a csoportos beszedés
    Kérje bankjától telefonon vagy netbankon keresztül! A megbízáshoz a következő adatokat kell megadni:
    Kedvezményezett neve: Cofidis Magyarországi Fióktelepe
    Kedvezményezett azonosítója: A22196796T242
    A közlemény rovatba kérjük, rögzítse a szerződésszámát.
    A szerződésszámot megtalálja az Ön szerződésének (B jelű dokumentum) jobb felső sarkában.
    A felhatalmazás aktiválásáig kérjük, aktuális havi törlesztőrészletét banki átutalással teljesítse.
    FONTOS:
    Felhívjuk figyelmét, hogy ha Ön korábban csoportos beszedési megbízás fizetési módot választott, és fizetési szándékát jelzi részünkre, akkor a Cofidis a csoportos beszedés újraindításával nem csak a következő havi törlesztőrészletre, hanem ezen felül valamennyi, a szerződéses feltételek szerint esedékessé vált és meg nem fizetett összeg beszedésére benyújtja megbízását az Ön számlavezető bankjához. A Cofidis ugyanakkor lehetőséget biztosít arra is, hogy a fentiekben meghatározott felhalmozódott összegek törlesztését csak 2021. szeptember 30-át követően kezdje meg. Ha Ön ezzel a lehetőséggel élni kíván, ez esetben kérjük, hogy a kívánt fizetési mód és összeg egyeztetése érdekében hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 1 354 5000-es számon, ahol tanácsadóink segítségére lesznek a megfelelő megoldás megtalálásában.
  • Az állandó átutalási megbízás is egyszerű
    Szintén könnyen elintézhető bankjánál online vagy telefonon! Az átutaláshoz az alábbi adatokra van szüksége:
    Cofidis Magyarországi Fióktelepének számlaszáma: 16300000-03002235-90006400
    A közlemény rovatba kérjük, rögzítse a szerződésszámát.
    A szerződésszámot megtalálja az Ön szerződésének (B jelű dokumentum) jobb felső sarkában.
  • Bankkártyás fizetés online
    Ezt ügyfélszolgálatunknál igényelheti a +36 1 354 5000-es telefonszámon (hétfő, kedd, csütörtök, péntek 8:00-18:00, szerda 8:00-20:00).
  • Csekkbefizetés mobiltelefonnal
    Több bank is kínál erre lehetőséget, illetve a Magyar Posta iCsekk alkalmazása is elérhető mindenki számára.

Részletes segédlet

Érinti-e a moratórium a hitelfedezeti biztosításom?

  • A biztosítási díjra nem vonatkozik a moratórium. Kérjük, amennyiben szeretné, hogy a biztosító kockázatviselése továbbra is kiterjedjen Önre és egy esetleges nem várt esemény (pl. foglalkoztatás megszűnése) bekövetkeztekor is segítséget nyújtson, a moratórium alatt is folytassa a biztosítási díj fizetését. Amennyiben nem fizeti a biztosítási díjat, az ÁSZF és a Polgári törvénykönyv rendelkezéseivel összhangban egy rövid átmeneti időszakot követően megszűnhet a biztosítása.
  • Javasoljuk, fizesse továbbra is fizesse a biztosítási díj összegét. Ha bizonytalan, a fizetendő biztosítási díj összegében, kérjük, hívja Ügyfélszolgálatukat a +36 1 354 5000-es telefonszámon.
  • A Cofidis saját hatáskörében dönthet akként, hogy egyes termékei esetében a hitelfedezeti biztosítás díjának beszedését a fizetési moratórium ideje alatt szünetelteti, és a felhalmozódott összeg a moratórium lejártát követően válik esedékessé.

A Cofidis hogyan kezeli a fizetési moratórium időszakát megelőzően késedelmessé vált – de a KHR-be még le nem jelentett – tartozásomat?

  • A moratóriumra tekintettel, ha Önnek 2020. március 18-án nem állt fenn késedelmes (lejárt) tartozása a Cofidis-szel szemben, 2021. szeptember 30-ig nem is tud késedelembe esni.
  • Ha ezen időpontban már késedelmes tartozása állt fenn, a fizetési moratórium alatt késedelmének összege és napszáma nem változik. (Ezzel kapcsolatban felhívjuk figyelmét, hogy a fizetési moratórium ideje alatt is van lehetősége a késedelmes tartozás önkéntes rendezésére!)
  • Ha ezen időpontban a lejárt és meg nem fizetett tartozása összege már meghaladta a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbért és késedelme a 60 napot elérte, és így a KHR törvény szerinti tájékoztatót küldtünk, az értesítés érvényét vesztette. A fizetési moratórium lejáratát követően a késett napok számának nyilvántartása a fizetési moratórium időszakát megelőző módon folytatódik attól a késedelmes napszámtól, amely a fizetési moratórium kihirdetésének napján fennállt (azaz a fizetési moratórium időtartama a 90 napos időtartamba nem számít bele).

Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR, korábbi nevén: BAR)

  • A Cofidis, mint a központi hitelinformációs rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvény szerinti referencia-adatszolgáltató, a törvényben meghatározott esetekben köteles természetes személy ügyfelei referencia-adatait a KHR-t kezelő pénzügyi vállalkozás részére átadni. Ennek keretében a Cofidis a KHR-t kezelő pénzügyi vállalkozásnak köteles azon természetes személy ügyfelei adatait átadni, akik hitel-, lízing-, illetve pénzkölcsön szerződésből eredő fizetési kötelezettségüknek oly módon nem tesznek eleget, hogy a lejárt és meg nem fizetett tartozásuk összege meghaladja a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbért, és ezen minimálbér összeget meghaladó késedelem folyamatosan, több mint 90 napon keresztül fennáll. Ebben az esetben az adat-átadás megtörténte előtt 30 nappal a Cofidisnek írásbeli figyelmeztetést kell küldenie az érintett ügyfélnek arról, hogy adatai be fognak kerülni a KHR-be, ha nem rendezi mulasztását. Amennyiben a tartozás nem kerül rendezésre, a Cofidis átadja az ügyfél azonosító és szerződéses adatait a KHR-nek, és erről 5 munkanapon belüli írásbeli tájékoztatási kötelezettség terheli az ügyfél felé.
  • KHR-be való adattovábbítás célja, hogy a hitelnyújtók rendelkezésére álljon egy zárt rendszerű adatbázis, és így lehetővé váljon a hitelképesség differenciáltabb megítélése. Így hitel és pénzkölcsön nyújtása, pénzügyi lízing, elektronikus pénz, készpénz-helyettesítő fizetési eszköz kibocsátása, illetőleg az ezzel kapcsolatos szolgáltatás nyújtása, kezesség és bankgarancia vállalása, valamint egyéb bankári kötelezettség vállalása szerinti szerződés megkötését megalapozó döntés meghozatalához átadhatóak ügyfeleink referenciaadatai az egyes pénzügyi szervezetek részére. Amennyiben egy ügyfél adatai szerepelnek a KHR-ben, az nem jelenti feltétlenül, automatikusan azt, hogy az adott ügyfél pénzügyi szervezettől nem kaphat hitelt, kölcsönt vagy nem veheti igénybe a pénzügyi szervezet egyéb szolgáltatásait. A hitelezési kockázat csökkentése révén a KHR működése hozzájárul a hitelnyújtók biztonságosabb működéséhez is.

  • Üdvözlettel:
    Cofidis Magyarországi Fióktelepe

TÁJÉKOZTATÓ A FIZETÉSI MORATÓRIUMRÓL - 2020

Tisztelt Ügyfelünk!

Magyarország Kormánya fizetési moratóriumot (fizetési haladékot) rendelt el a 2020. március 18. napján huszonnégy órakor fennálló szerződések alapján már folyósított hitel-, kölcsön-, illetve lízingszerződések, valamint munkáltatói kölcsönök törlesztésére.

Cofidis ügyfélként érint a moratórium?

A moratórium természetesen vonatkozik a Cofidis Magyarország Fióktelepe és az ügyfelei között 2020. március 18. napján huszonnégy órakor fennálló szerződések alapján már folyósított hitelek törlesztésére. Ha ezzel élni kíván, úgy nincsen további teendője.

Mit jelent a fizetési moratórium?

  • A moratórium alatt Ön tőke, kamat és díjfizetésére haladékot kap.
  • A moratórium azonban nem jelent sem tartozáselengedést, sem kamatmentességet: a fizetési moratórium ideje alatt felhalmozódott kamatot a moratórium lejártát követően esedékessé váló törlesztőrészletekkel együtt a fizetési moratórium lejártát követően meg kell fizetnie.
  • A törlesztőrészlet a moratórium lejáratát követően nem módosul, azonban a futamidő nemcsak a moratórium időszakával, hanem további hónapokkal hosszabbodik meg, amíg Ön nem fizeti vissza a teljes tartozását.
  • A kamatra vonatkozó fenti szabályokat alkalmazni kell a díjakra is.

Mettől meddig tart a fizetési moratórium?

  • A fizetési moratórium 2020. március 19-én automatikusan életbe lépett és 2020. december 31-ig tart.
  • A fizetési moratórium fennállása alatt lejáró szerződések 2020. december 31-éig meghosszabbodnak.

Mi történik a moratórium végén?

  • A moratórium segítség lehet azoknak, akiknek a jövedelme átmenetileg jelentősen lecsökken.
  • A halasztás végén azonban ismét kötelező lesz befizetnie havi rendszeres törlesztését, továbbá a moratórium alatt felhalmozódott összeget is a meghosszabbított futamidő alatt!
  • A törlesztőrészlet a moratórium lejáratát követően nem módosul, azonban a futamidő nemcsak a moratórium időszakával, hanem további hónapokkal hosszabbodik meg, amíg Ön nem fizeti vissza a teljes tartozását.

Folytathatom a fizetést?

  • Önnek lehetősége van arra, hogy a szerződés szerinti törlesztését változatlanul, az eredeti szerződési feltételek szerint teljesítse, valamennyi szerződése, vagy csak az egyes, Ön által megjelölt szerződései tekintetében, ezzel elkerülve a szerződés futamidejének a meghosszabbítását.

Fizethetek-e kevesebbet a moratórium időszaka alatt?

  • Igen, a szerződés szerinti törlesztőrészleteihez képest fizethet kevesebbet is a moratórium alatt.
  • Ebben az esetben ennyivel csökken a tartozása a moratórium időszakában, így kevesebb marad a moratórium utánra.
  • Ha Ön leállítja az átutalások, befizetések teljesítését vagy csoportos beszedési megbízás esetében nem áll rendelkezésre a törlesztőrészlet fedezete, a késedelem jogkövetkezményei nem állnak be, a fizetési moratórium automatikusan hatályba lép.

Mit tegyek, ha tovább szeretném fizetni a hitelem?

  • Mivel a Cofidis leállította a törlesztőrészletek csoportos beszedési megbízás útján való beszedését, ezért ha Ön ezen a módon törlesztett, a beszedés újraindításához tájékoztatnia kell társaságunkat fizetési szándékáról.
  • Ha átutalással vagy egyéb befizetéssel (pl. csekk) rendezte tartozását, úgy az átutalást vagy a befizetést a Cofidis úgy értelmezi, hogy az adott törlesztőrészlet vonatkozásában a fizetési moratóriummal nem kíván élni.
  • Ha a moratórium időtartama alatt a későbbiekben Ön élni kíván a fizetési moratórium lehetőségével, ehhez bármikor joga van, további tennivalója a Cofidis felé nincsen (pl. nyilatkozatot sem kell tenni) és a fizetési késedelem következményei sem kerülhetnek alkalmazásra.
  • A törlesztőrészlet pontos összegéről a szerződéséből tájékozódhat, illetve kérjük, keressen bennünket az alábbi elérhetőségeken.

Hogyan tehetek nyilatkozatot a fizetés folytatásáról?

  • Telefonon: Hívja telefonon ügyfélszolgálatunkat a +36 30 510 4444-es telefonszámon.
  • E-mailben írásban: Írjon e-mailt az infohu@cofidis.hu címre. Az e-mailben kérjük, tüntesse fel: nevét, születési nevét, születési helyét és dátumát, édesanyja leánykori nevét, lakcímét, telefonszámát és e-mail címét.
    Kérjük, adja meg, hogy mely szerződései tekintetében szeretné teljesíteni továbbra is a befizetést. Több fennálló szerződés esetén természetesen valamennyi szerződés vonatkozásában rendelkezhet úgy, hogy nem kívánja a moratórium adta lehetőséget igénybe venni. A fizetési szándék bejelentéséhez segítséget jelent az alábbi linken elérhető TÁJÉKOZTATÁS elnevezésű nyomtatvány.
  • E-mailben a fizetési szándékot jelző TÁJÉKOZTATÁS című nyomtatvány visszaküldésével: a kitöltött és aláírt dokumentumot kérjük szkennelje be/fotózza le és aláírva küldje el az infohu@cofidis.hu címre.
  • A szerződésszámot megtalálja az Ön szerződésének (B jelű dokumentum) jobb felső sarkában, vagy az általunk küldött bármilyen értesítőn, tájékoztatón. A törlesztőrészletet pontos összegéről a szerződéséből (B jelű dokumentum), illetve változó kamatozás esetén az erről szóló tájékoztatóinkban talál információt. Kétség esetén keressen bennünket a fenti elérhetőségeken.
  • A Tájékoztatás sikeres feldolgozását követően e-mailben küldünk Önnek visszajelzést. Bármilyen felmerülő kérdés esetén felvesszük Önnel a kapcsolatot telefonon.

Fizetési szándékot jelző nyomtatvány letöltése: TÁJÉKOZTATÁS

Hogyan fizessem a törlesztőrészletem?

A kialakult helyzetben Ön és családja egészsége érdekében kérjük, hogy amennyiben lehetőség van rá, válasszon digitális befizetési módot! Ezeket a fizetési megoldásokat javasoljuk:

  • A legkényelmesebb a csoportos beszedés
    Kérje bankjától telefonon vagy netbankon keresztül! A megbízáshoz a következő adatokat kell megadni:
    Kedvezményezett neve: Cofidis Magyarországi Fióktelepe
    Kedvezményezett azonosítója: A22196796T242
    A közlemény rovatba kérjük, rögzítse a szerződésszámát.
    A szerződésszámot megtalálja az Ön szerződésének (B jelű dokumentum) jobb felső sarkában.
    A felhatalmazás aktiválásáig kérjük, aktuális havi törlesztőrészletét banki átutalással teljesítse.
  • Az állandó átutalási megbízás is egyszerű
    Szintén könnyen elintézhető bankjánál online vagy telefonon! Az átutaláshoz az alábbi adatokra van szüksége:
    Cofidis Magyarországi Fióktelepének számlaszáma: 16300000-03002235-90006400
    A közlemény rovatba kérjük, rögzítse a szerződésszámát.
    A szerződésszámot megtalálja az Ön szerződésének (B jelű dokumentum) jobb felső sarkában.
  • Bankkártyás fizetés online
    Ezt ügyfélszolgálatunknál igényelheti a 06 1 354-5000-es telefonszámon (hétfő, kedd, csütörtök, péntek 8:00-18:00, szerda 8:00-20:00)
  • Csekkbefizetés mobiltelefonnal
    Több bank is kínál erre lehetőséget, illetve a Magyar Posta iCsekk alkalmazása is elérhető mindenki számára.

Részletes segédlet

Érinti-e a moratórium a hitelfedezeti biztosításom?

  • A biztosítási díjra nem vonatkozik a moratórium. Kérjük, amennyiben szeretné, hogy a biztosító kockázatviselése továbbra is kiterjedjen Önre és egy esetleges nem várt esemény (pl. foglalkoztatás megszűnése) bekövetkeztekor is segítséget nyújtson, a moratórium alatt is folytassa a biztosítási díj fizetését. Amennyiben nem fizeti a biztosítási díjat az ÁSZF és a Polgári törvénykönyv rendelkezéseivel összhangban egy rövid átmeneti időszakot követően megszűnhet a biztosítása.
    Javasoljuk, fizesse továbbra is az utolsó hónapban fizetett biztosítási díj összegét, amennyiben Önnek Fapados Kölcsön, Cofidis Adósságrendező Hitel, Cofidis Áruhitel, Klasszikus Áruhitel, illetve gépjármű vásárlási célú lízing- vagy kölcsönszerződése van. Egyéb termékek esetében (vagy ha a fenti termékek esetében nem biztos a fizetendő biztosítási díj összegében) kérjük, hívja Ügyfélszolgálatukat (+36 30 510 4444).
    A Cofidis saját hatáskörében dönthet akként, hogy egyes termékei esetében a hitelfedezeti biztosítás díjának beszedését a fizetési moratórium ideje alatt szünetelteti, és a felhalmozódott összeg a moratórium lejártát követően válik esedékessé.

Tájékoztatás magánszemélyek részére: a Cofidis hogyan kezeli a fizetési moratórium időszakát megelőzően késedelmessé vált – de a KHR-be még le nem jelentett - tartozásomat?

  • A Cofidis, mint a központi hitelinformációs rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvény szerinti referencia-adatszolgáltató, a törvényben meghatározott esetekben köteles természetes személy ügyfelei referencia-adatait a Központi Hitelinformációs Rendszert (KHR, korábbi nevén: BAR) kezelő pénzügyi vállalkozás részére átadni. Ennek keretében a Cofidis a KHR-t kezelő pénzügyi vállalkozásnak köteles azon természetes személy ügyfelei adatait átadni, akik hitel-, lízing-, illetve pénzkölcsön szerződésből eredő fizetési kötelezettségüknek oly módon nem tesznek eleget, hogy a lejárt és meg nem fizetett tartozásuk összege meghaladja a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbért, és ezen minimálbérösszeget meghaladó késedelem folyamatosan, több mint 90 napon keresztül fennáll. Ebben az esetben az adat-átadás megtörténte előtt 30 nappal a Cofidisnek írásbeli figyelmeztetést kell küldenie az érintett ügyfélnek arról, hogy adatai be fognak kerülni a KHR-be, ha nem rendezi mulasztását. Amennyiben a tartozás nem kerül rendezésre, a Cofidis átadja az ügyfél azonosító és szerződéses adatait a KHR-nek, és erről 5 munkanapon belüli írásbeli tájékoztatási kötelezettség terheli az ügyfél felé.

    A KHR-be való adattovábbítás célja, hogy a hitelnyújtók rendelkezésére álljon egy zárt rendszerű adatbázis, és így lehetővé váljon a hitelképesség differenciáltabb megítélése. Így hitel és pénzkölcsön nyújtása, pénzügyi lízing, elektronikus pénz, készpénz-helyettesítő fizetési eszköz kibocsátása, illetőleg az ezzel kapcsolatos szolgáltatás nyújtása, kezesség és bankgarancia vállalása, valamint egyéb bankári kötelezettség vállalása szerinti szerződés megkötését megalapozó döntés meghozatalához átadhatóak ügyfeleink referenciaadatai az egyes pénzügyi szervezetek részére. Amennyiben egy ügyfél adatai szerepelnek a KHR-ben, az nem jelenti feltétlenül, automatikusan azt, hogy az adott ügyfél pénzügyi szervezettől nem kaphat hitelt, kölcsönt vagy nem veheti igénybe a pénzügyi szervezet egyéb szolgáltatásait. A hitelezési kockázat csökkentése révén a KHR működése hozzájárul a hitelnyújtók biztonságosabb működéséhez is.

    Magyarország Kormánya 2020. március 18-án fizetési moratórium bevezetéséről döntött a koronavírus világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében. Az adósoknak a hitelezők által üzletszerűen nyújtott, 2020. március 18. napján fennálló hitel- és kölcsönszerződésből, illetve pénzügyi lízingszerződésből eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettsége akként módosul, hogy az adósok a szerződésből eredő tőke, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettség teljesítésére fizetési haladékot kapnak (fizetési moratórium) 2020. december 31-ig. A moratórium minden fennálló (azaz fel nem mondott) szerződésből eredő tőke-, kamat- és díjfizetési kötelezettségre fennáll, függetlenül attól, hogy az késedelmes-e.

    Erre tekintettel azon ügyfeleink, akiknek 2020. március 18-án nem állt fenn késedelmes (lejárt) tartozása társaságunkkal szemben, 2020. december 31-ig nem is tudnak késedelembe esni. Amennyiben valamely ügyfelünknek ezen időpontban már késedelmes tartozása állt fenn a Cofidis-szel szemben, a fizetési moratórium alatt késedelmének összege és napszáma nem változik. (Ezzel kapcsolatban arra felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy a fizetési moratórium ideje alatt is van lehetőségük a késedelmes tartozásuk önkéntes rendezésére!) Abban az esetben, ha ezen időpontban az ügyfél lejárt és meg nem fizetett tartozásának összege már meghaladta a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbért és késedelme a 60 napot elérte, és így a KHR törvény szerinti tájékoztatót küldtünk a részére, az értesítés érvényét vesztette. A fizetési moratórium lejáratát követően a késett napok számának nyilvántartása a fizetési moratórium időszakát megelőző módon folytatódik attól a késedelmes napszámtól, amely a fizetési moratórium kihirdetésének napján fennállt (azaz a fizetési moratórium időtartama a 90 napos időtartamba nem számít bele).

Üdvözlettel:
Cofidis Magyarországi Fióktelepe