A véleményvezér-jelenségről nem csupán mint trendről beszélhetünk, pszichológiai szempontból is számos aspektus felmerül az életük szinte minden szegmensét megosztó tartalomgyártók kapcsán. Mit mondanak a neuropszichológiai kutatások, miért érzik magukat értékesnek az influenszerek az őket követők által? Fogyasztóként megbízunk a magukról hiteles képet mutató véleményvezérekben, kialakul az „otthonosság érzése”, de vajon a retusálás nélküli, átlagemberekre reflektáló tartalmaknak valóban csak pozitív oldala van? Mit gondol Skultéti-Szabó Katalin, klinikai szakpszichológus a véleményvezérek követőikre gyakorolt hatásáról? Kiderül a vele készült videóból!
A szomszéd lány effektus
Több mint tizenöt éve praktizál a köz-, és a magánszférában. Dolgozott állami pszichoterápiás intézetben, evészavar osztályon, tanulási képességeket vizsgáló szakértői bizottságban, nevelési tanácsadóban és pszichiátriai osztályon, valamint gyakorlati oktatást végzett a Károli Gáspár Református Egyetemen. Folyamatosan jelen van az egészségügyben mind a magán, mind a szakszférában, továbbá igazságügyi szakértőként képezi tovább magát. Tagja a Magyar Orvosi Kamarának és a Magyar Igazságügyi Szakértői Kamarának is.
A lakástulajdonosok harmada tervez felújítani idén

A lakástulajdonosok harmada tervez felújítani idén
10-ből 6 magyar szerint most éri meg belevágni a lakásfelújításba, mert úgy vélik, később magasabb költségekkel kellene számolniuk. A felújítási kedv érezhetően erősödik az elmúlt évek visszafogottsága után: a lakástulajdonosok közel harmada már idén tervez ilyen munkálatokat. Többségük megtakarításból fedezné a felmerülő költségeket, míg minden ötödik felújító pénzintézeti hitellel egészítené ki forrásait. Ők jellemzően 2-3 millió forintos személyi kölcsönben gondolkodnak, de sokan érdeklődnek az állami otthonfelújítási támogatáshoz kapcsolódó kedvezményes hitellehetőségek iránt is – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
Az egyetlen biztos pont?

Az egyetlen biztos pont?
Lényeges változásokat tükröz a Cofidis Hitel Monitor 2022-es és 2025-ös kutatása közötti különbség a magyarok otthonfelújítással és finanszírozással kapcsolatos gondolkodásában. Az adatokból úgy tűnik, sok hangsúly máshová került az elmúlt három év alatt.